С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

В Азия виненият гуру е манга

Бакхус
19 Септември 2008, 18:03
Share Tweet Pin it Share

Възможно е в елитния свят на сомелиерите суперзвезди да няма нито един по-велик от Шизуку Кандзаки (Shizuku Kanzaki). Малката тънкост е, че става въпрос за рисуван персонаж. Въпреки своята двуизмерност, главният герой на Kami no Shizuku ("Капките на Господ") е изключително могъщ фактор за развитие на пазара на вино в Азия; нещо повече - според хора от сектора, много по-влиятелен е в сравнение с винените критици от кръв и плът.
За рекордните си продажби главните дистрибутори на вино в Япония трябва да благодарят на факта, че в различни епизодчета на комикса, героят изпуска щастлива въздишка от някой новозеландски ризлинг 2006 или притваря блажено очи, докато дегустира някое Saint-Aubin Premier Cru. Приключенията на Шизуку се следят всяка седмица от около 500000 японци, а милиони екземпляри от комиксите се продават като книжки. Вината, които се споменават по време на ежеседмичните му перипетии, регистрират бум на продажбите буквално за един ден, най-вече в японските онлайн магазини, развиващи шеметна дейност.
Само споменаването на един относително непознат френски тероар довежда до продажби на десетки кашони вино за няколко дни.
Манга героят е качил цените на определени реколти и в някои случаи е утроил продажбите на дадени вина. В епизодите издирва 12-те най-добри вина на света, което вдъхновява японците да търсят по-специални и сложни винени изживявания. Освен това и сомелиерските курсове в Япония не смогват да посрещнат огромното търсене.
В Южна Корея специалисти от сектора смятат, че преводът на приключенията на Шизуку е изстрелял в небесата търсенето на вино. В магазини, където по-рано продажният дял на виното е бил около 30%, сега се е качил до над 70%. Говори се, че Бае Йонг Хоон, истински идол в южнокорейското кино, обмисля възможността да изиграе ролята на Шизуку в телевизионен филм.
Оригиналната история е дело на двама японци - брат и сестра, работещи под псевдонима Тагаши Аги. Чрез редовни дегустации на вино техният герой Шизуку неуморно търси "12-те Апостоли", винена колекция, описана от баща му в неговото завещание. Наградата за откриването им е ключът за едно истинско съкровище - избата на баща му, който е бил велик винен критик. Разбира се, в това си търсене Шизуку има съперник - прочут винен критик манга, който също влага всичко от себе си, за да получи ключа към безценната енотека.

Share Tweet Pin it Share

Реклама »