С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Световната криза връща французите към шкембето

Бакхус
24 Ноември 2008, 18:45
Share Tweet Pin it Share

Финансовата криза донесе добри новини за търговците на субпродукти във Франция. Докато цените на телешкото падат, техните продажби са се увеличили с 15%. Хората от бранша не смятат, че купувачите действително са обедняли – според тях причината е в страха от кризата. Заради него клиентите се опитват да ограничат разходите си, като се насочват към по-евтини храни.
 
В периода 1996-2000 г търсенето на месни продукти, особено телешки, беше почти изчезнало заради страха от "луда крава", обхванал тогава Европа. След 2002 г. обаче здравните служби разхлабиха забраните и постепенно на пазара се върнаха телешките и агнешките мозък и език, а и шкембето - през септември и октомври тази година, например, продажбите на шкембе във Франция надхвърлиха с 16% тези през миналата.
 
Ястия със субпродукти присъстват в националните кухни на много държави – Шотландия, известна със своята версия на кървавицата haggis, и България със своята шкембе-чорба никак не представляват изключение. И италианската и френската кухня съдържат традиционни рецепти за шкембе, някои от които датират още от времето на Уилям Завоевателя. Сега неговото любимо според историческите хроники Tripe à la mode de Caen (стара френска рецепта за шкембе, приготвено със сайдер) се заръща в менюто.
 
Националната федерация на френските търговци на субпродукти се опитва да възроди тези обичаи в кулинарията с издаването на книги с рецепти, съставени и одобрени от известни майстор-готвачи. Според Жан-Жак Арнол, чието семейство е в бранша вече над 130 години, кампанията е напомнила на французите, че ястията с дреболийки са сред най-добрите им деликатеси, но кризата е причина хората да започнат да търсят тези продукти. "Смятам, че увеличаването на продажбите се дължи и на нуждата от комфорт, която се открива в националните ястия и ценности" казва Жак Арнол.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  френска кухня

Реклама »