С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Гледането на филми и предавания с алкохол стимулира пиенето

Бакхус
06 Март 2009, 12:42
Share Tweet Pin it Share

Професор Рутгер Енгелс от Radboud University Nijmegen в Холандия казва, че това е първото експериментално проучване на директното влияние на показното пиене по телевизията върху зрителите и техните консуматорски навици. "Изследването ни ясно показва, че предаванията и рекламите, които дават роля на алкохола, не само влияят на поведенията и нормите на пиене в обществото, но могат да имат и остатъчен ефект, който да доведе до силно желание и допълнителна консумация у пиячите".
Въпросното изследване е направено сред 20 младежи в малко кино, където са прожектирани два филма, а до всеки е имало набор от напитки на разположение. Резултатът бил, че по време на филм с 23 алкохолни сцени, както и включени рекламио на алкохол, студентите са изпили средно по три бири. По време на филма със значително по-малко алкохол и без рекламни паузи, са изпили средно по бира и половина.
Тези открития показват, че реклама на бира по телевизията може да накара зрителя не само да избере въпросната марка, когато е в магазина, но и в същия момент да отиде до хладилника и да си вземе бира. Професор Енгелс не се наема с предположения дали тези фактори влияят на поведението на хората като цяло, но то показва, че ако човек е изложен често на тези влияния - пие повече.
С излагането на тези резултати не се цели да се забрани показването на алкохол във филмите, а по-скоро да се предупредят родителите, че алкохолните сцени по телевизията и филмите могат да окажат влияние.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  алкохол, телевизия

Реклама »