Новини

Какво стои зад успеха на "Бритос"?

Василена Мирчева 18 февруари 2014, 15:42

Семейната пивоварна "Бритос" от Велико Търново получи приза "Инвеститор на годината.
"Бритос" е независима компания, базирана е във Велико Търново, върху площ от 13 декара и има капацитет от 20 млн. литра годишно. Завършена е през 2013-та година, а в изграждането й са вложени над 20 млн. лева.
Гарбиела Попова, собственик и управител на фирмата отговори на няколко въпроса на "Бакхус".

Кои качества Ви помогнаха да се настаните толкова бързо на силно конкурентен пазар, какъвто е този на бирата?

Пивоварна "Бритос" е единственото предприятие за пиво, създадено в България след 1989 г. Това означава абсолютно нов продукт, който се подготвя в изцяло автоматизиран технологичен и производствен процес. Както знаете, пиво Бритос е български независим продукт, не е част от никой от международните бирени гиганти, което също предизвиква интерес у потребителите. Изборът на бира до голяма степен е и емоционален; усещането за принадлежност, което продуктът и марката провокират у потребителя, са важни за него и не е изненадващо, че според някои проучвания хората предпочитат да пият пиво, произведено в техният район.
Извън емоцията успехът се дължи на много работа, проучвания и правилен подход към изискванията на пазара и консуматорите. В пивоварна "Бритос" се съобразяваме с наложената на пазара от преди няколко години тенденция, която всяка година се потвърждава – около 65% от консумацията на пиво е от ПВЦ опаковки. Бритос се разпространява в кен и ПВЦ 0,6, 1 и 2 л и това е едно от основните неща, които помогнаха и помагат на пивото да намери своето място сред конкуренцията.
Другото ни предимство е цената. Нашето пиво е едно от най-конкурентните към момента, защото целият производствен процес е напълно автоматизиран, разпространението на бирата е чрез външна дистрибуторска фирма, всякакви външни разходи са намалени до минимум, а производството и администрацията се свеждат само до 34 души.
Ако към всичко това добавим специално разработената за нас рецепта от VLB Berlin и тръпчиво-горчивия вкус на Бритос, се получава пиво, което е силно желано от любителите на немския вкус.

Какво отличава "Бритос" от останалите играчи на пазара (има ли специфичен профил, който искате да отстоявате)?

Към днешна дата от технологична гледна точка пивоварна "Бритос" е най-модерната пивоварна на Балканския полуостров. Това, че пивоварната е изцяло българска и с компактен екип, позволява бързо и изключително навременно вземане на решения и абсолютна централизация във всяко едно отношение. Самостоятелност, гъвкавост и бързина са думите, които изразяват най-ясно нашата конкурентоспособност.

Вие сте сред най-динамично развиващите се компании на пазара. Опасявате ли се от "грешки на растежа"?

Никой не е застрахован от грешки. Важното е да има добра оценка на риска и правилно действие в съответната ситуация.

Предвиждате ли увеличение на производството, за да отговорите на нарасналия интерес (и жажда) за Бритос на пазара?

Този въпрос ме връща към предния за грешките на растежа - към момента не предвиждаме увеличение на производствения процес. Разбира се, такава възможност съществува, но трябва да е много добре премислена и да се базира на пазарни проучвания, които да подкрепят възможността нашият продукт да разшири дела на консумацията си в заведенията и у дома.

Как подбирате хората, с които работите?

Екипът на пивоварната е малък, но за сметка на това е съставен от изключително високоспециализирани професионалисти. Имаме огромното удоволствие да кажем, че за година и половина успяхме да създадем истинска екипност и добри отношения в предприятието. Подбираме най-вече млади хора със специализирано образование.

Ако Бритос беше историческа личност или знаменитост, на кого щеше да прилича?

Не бих си позволила да оприличавам Бритос на никоя знаменитост или личност.
"Бритос" има своята собствена индивидуалност, своите предимства и качества и ще са радвам консуматорите на пиво да ги оценят по достойнство.

Имате ли наблюдения над вкусовите предпочитания на българите по отношение на бирата?

Консуматорът на бира в България, както и навсякъде по света, е отворен за различни нови и международни продукти, което се дължи основно на това, че хората пътуват повече, имат достъп до всякаква информация и най-важното – любопитни са за нови вкусови преживявания, интересуват се. По този начин се завишават и изискванията към всякакви продукти, не само към пивото.
Българинът желае да пие на първо място качествено пиво. Качеството е критерий номер едно, който ни подтиква да посегнем към определен продукт от регала или да поръчаме бира в заведение. Следващият критерий е пивото да е българско. Относно вкусовите качества – предпочитанията са да е с плътен вкус, умерена твърдост и горчивина. Интересен е изборът при двата пола - мъжете по-трудно променят или са склонни да променят своята нагласа към вкуса на пивото. При жените нещата стоят малко по-различно. Те са по-склонни да експериментират, харесвани от тях са по-нискоалкохолните и не толкова тръпчиви бири. Летните плодови вкусове на бирата са изразените фаворити на дамите.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK