С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Дързост и сирена

Марина Караконова
26 Май 2016, 16:15
Share Tweet Pin it Share

Производителите на едно от най-популярните италиански сирена ще съди американска сапунена опера, след като един от героите обяви, че предпочита историческия му съперник – пармезан.
Сериалът The Bold and the Beautiful ("Дързост и красота") започва да се излъчва още през 1987 г., и днес е гледан от между 300 и 500 милиона души дневно в 100 държави, включително и в Италия. В един от епизодите героят на име Чарли истински се разстройва, когато се оказва, че се е объркал, и ще трябва да готви с "грана падано".
"О, не, по дяволите, купил съм грана падано, а не пармиджано реджано!", гласи репликата му, след което се втурва обратно в магазина за "правилното" сирене.

Производителите смятат, че това накърнява имиджа на бранда. САЩ в момента са втория най-голям пазар за "грана падано" след Германия /където сериалът също се излъчва/.
Въпреки, че в масовите рецепти често двете сирена са взаимозаменяеми, и се казва просто "настърган пармезан", за ценителите между двете има голяма разлика. Grana Padano се произвежда в по-голям географски район в долината на река По, и е с по-ниска цена.
"... Гримасата на актьора беше, все едно държи отрова в ръката си", казва Стефано Берни, генерален директор на Grana Padano Consortium - "Имам предвид, ей, господинчо, говорим за най-консумираното сирене в света, сирене с традиция на 1000 години, правено с най-високо качество!".

Адвокатите на консорциума смятат, че в случая са нарушени и американските рекламни правила, тъй като сравнението между двата бранда става по време на епизода, а не в рекламна пауза.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  Grana Padano, пармезан

Реклама »