Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Новини

Blue is the new red

Марина Караконова
16 Юни 2016, 19:59
Share Tweet Pin it Share

Има бяло, червено, розово, оранжево. Защо не и синьо? Миналата година шестима млади испански предприемачи, съвместно с Баския университет, създадоха синьо вино, което още от следващия месец ще атакува европейските пазари.

Създадено в северозападна Испания, Gik попада в категорията на десертните бели вина. Направено е от неназовани червени и бели сортове от лозя в Ла Риоха, Сарагоса, Леон и Кастилия-Ла Манча. Неоновосиният отенък идва от антоцианин – пигмент, който се намира в гроздовите ципи, и индиго. Бутилката е около 10 евро.

Проучването е продължило две години. Миналата година през лятото Gik излезе на испанския пазар, като продажбите ставаха през сайта на компанията - https://gik.blue/en/ Но още от юли започва износа към Франция, Великобритания, Холандия и Германия. По-далечна цел са Щатите.

Един от създателите, Ариц Лопес казва за Eater, че нито един от шестимата няма опит с вино, но всичките искали да направят нещо като малка революция в испанската винена индустрия.

Идеята за синьото е от книгата Blue Ocean Strategy от корееца У. Чан Ким, който се занимава с теория на бизнеса. В нея той обяснява как съществуват червените океани, или бизнес пазарите, пълни със специалисти – акулите, които, изяждайки по-малките риби окървавяват водата. Според него е време за връщането към сините, чисти зони на истински иновативния бизнес.

Най-високата цел на испанската шестица е да създаде поколение с по-различно отношение и подход към виното, които търсят различното преживяване. Това го прави и самата компания. На бутилките им липсват традиционните данни, които се изписват на етикетите. Има друго: към нашето вино препоръчваме суши, начос с гуакамоле, паста карбонара, пушена сьомга, заедно с музиката на James Blake, Alt J, или Minus the Bear.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  гуакамоле, иновации, синьо

Реклама »