Instagram, Instagram - първо снимам, после ям - Bacchus.bg
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Новини

Instagram, Instagram - първо снимам, после ям

Бакхус
03 Ноември 2016, 18:08
Share Tweet Pin it Share
Препоръчай

Когато през далечната 1827 година френският изобретател и пионер във фотографията Жозеф Ниепс заснема маса с купа, бутилка вино и парче хляб, едва ли някой си е представял, че след двеста години фотографията на всекидневния ритуал на храненето ще се превърне в глобален масов феномен, пише британското издание Telegraph.

Само през последния месец един от всеки пет души във Великобритания е споделил снимка на храна в социалните мрежи или я е изпратил на приятел, установява проучване на веригата британски супермаркети Waitrose, публикувано тази седмица. Във възрастовата група на 18-24 годишните това правят всеки трима от пет човека. Изследването открива, че почти половината от респондентите полагат повече усилия, когато приготвят храна за гости или за семейството си, ако смятат, че от храненето може да се появи снимка онлайн.

Тези данни показват как Instagram и социалните мрежи въобще са променили начина, по който се храним и по който посрещаме гости в дома си, а хранителната индустрия вече е започнала да си води бележки.

Така например продажбите на купите с по-интересен дизайн или шарки в Waitrose са се увеличили с 12%, тъй като хората търсят по-Instagram-приветливи начини да представят храната в дома си. А през миналия месец италианската ресторантска верига Zizzi е наела популярна Instagram звезда, за да обучи служителите им как "да помагат на своите клиенти да уловят перфектния кадър на храната си". Има ресторанти, които съвсем целенасочено включват в менюто си поне едно ястие, за което са сигурни, че ще се озове във Facebook фийдовете на техните гости. Разбира се, не всички в индустрията приемат тази тенденция безкритично. Някои заведения в САЩ и Франция забраняват на своите клиенти да снимат техните ястия.

А откъде идва това желание да правим снимки на храната си? Импулсът да документираш всекидневието на храненето вероятно не е по-различен от този, който е мотивирал мосю Ниепс да фотографира своето преди близо 200 години. Днес просто има допълнителна съставка на самохвалство. Дали когато някой сподели или тагне снимка на своето ястие в скъп ресторант, пържолата пред себе си ли иска да покаже или по-скоро факта, че вечеря в ексклузивен ресторант? Отговорът е някак очевиден.

Изследването на Waitrose открива още, че четирима от десет души казват, че ги е грижа повече за презентацията на храната, отколкото преди пет години. Когато ги питат каква е причината, по-голямата част отговарят, че добре представената храна ги кара да се чувстват по-добре и да й се наслаждават повече. А да я споделиш с други хора е естествено следствие на нещата.

Логиката е такава: сготвиш вкусно ядене, чувстваш се доволен от себе си, споделяш с други в социалните мрежи, гледаш как се трупат лайкове и се чувстваш още по-добре. Сигурно много биха въздъхнали тук какво точно казва това за времената, в които живеем, но всъщност фотографирането на храна в социалните мрежи създава позитивна виртуална споделена икономика.

Top 10 | на най-следваните акаунти за храна в Instagram

  1. Джейми Оливър (разбира се) – 4.8 млн.
    2. Гордън Рамзи (няма как) – 1.8 млн.
    3. Джо Уикс (треньор и нутриционист) – 1.3 млн.
    4. Ела Уудуърд (блогърката зад Deliciously Ella ) – 932 хил.
    5. Ниджела Лоусън (гурме писателка и журналистка) – 772 хил.
    6. Symmetry Breakfast (блогът за закуски от цял свят) – 625 хил.
    7. Мейдълин Шоу (нутриционист) – 251 хил.
    8. Top With Cinnamon (блогът на 19-годишната британска студентка Изи Хосак) – 211 хил.
    9. Clerkenwell Boy (мистериозен британски фууди герой) – 140 хил.
    10. Джизи Ерскине (ТВ готвач и звезда) - 123 хил.


Share Tweet Pin it Share
Препоръчай

Реклама »