С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Храна

Великолепната петорка на софийските бистра

Кристина Николова
20 Ноември 2013, 21:11
Share Tweet Pin it Share

Вината

Вината са ключова част от репертоара на всяко уважаващо себе си бистро, независимо в кой край на спектъра на дефиницията се намира то.

Виненият лист в "Лаванда" се сменя заедно с менюто всеки сезон и включва различни сортове розе, бяло и червено вино – с голям избор между сортове и реколти от Стар и Нов свят. Наред с новаторството в менюто екипът се опитва да популяризира и по-интересни и още неизвестни на нашия пазар вина. Например това лято там се предлагаха словенски етикети. Изборът български вина е съсредоточен върху малките бутикови изби, например "Вила Юстина".

Една от основните цели на "Ателие" е да привлича публика, която цени хубавото вино. Палитрата вина, които се предлагат там, е същевременно широка и разнообразна, но и пригодена към местния вкус.

Най-популярни с публиката са испанските и френските вина, за които специално обученият персонал може да разкаже, и към които да препоръча подходяща храна. За тази цел готвачът събира целия екип всеки ден, когато в менюто има ново предложение, и разказва ястието до последната щипка мащерка в него.

"Локал" предлага повече от достоен за винен бар лист с около 100 етикета от Стар и Нов свят, което, макар и трудно за поддръжка, осигурява добра динамика и възможност за смяна на предложенията според сезона, реколтата или тенденциите.

Както и с храната, основната цел на екипа на "Локал" е да предлага вина, които всеки от членовете му е пробвал и одобрил лично. "Това, разбира се, е субективно и пречупено през личния вкус, но е факт, че човек не може да предлага нещо, в чието качество не е убеден сам", разказва Ваня.

Фокусът на винения лист тук пада върху средния клас вина. В него хората по-свободно експериментират и опитват повече видове, обогатяват собствения си вкус, без да рискуват. Това е и концепцията за виното на чаша, което в "Локал" се променя всяка седмица.

Въпреки че не впечатляват с дълбочина на селекцията, винените листи на "Комерсиал" и "Обержин" са добре подбрани и балансирани.

"Комерсиал" предлага няколко вида органични вина, а "Обержин", съвсем в тон с преобладаващо средиземноморското си меню – добри френски и испански, включващи и богат избор от няколко вида Риоха – червена и бяла.

Share Tweet Pin it Share
1 Коментар
  • Profile preview
    ПАВЛА
    23, 45, 02 Декември 2013, 23:45

    Aubergine ми е любимо място.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.

    ! Оценка
    -2    +7

Реклама »