Starbucks отваря първо кафене в София
Позната вече в много страни по света, американската кафе-верига е известна с това, че предлага не просто кафе, а т.нар. Starbucks experience - "преживяването Старбъкс", което има и своите почитатели, и своите критици. Кафенетата предлагат специфични комбинации от кафе-аромати и сладкиши, и са мислени като места, където човек включително да поседи и почете книга или да поработи на лаптопа си – точно затова навсякъде по света на територията на веригата има безплатен wi-fi.
Докато някои виждат в инвазията на подобни кафе-вериги унищожаване на местната култура и унифициране на публичната среда, други сочат обогатяващото въздействие, което концепцията на кафенетата има върху масовата култура.
"За Starbucks е чест да присъства в страна с богата кафе-култура като България", казва Янис Калфакакос, управител на Marinopoulos Coffee Company, цитиран от българските медии. "От опита, който имаме, сме убедени, че когато споделяме нашата страст към висококачественото кафе и предлагаме преживяването Starbucks на нов пазар, ние помагаме на местната кафе-индустрия да се развие. Нашето присъствие облагодетелства потребителите и стимулира другите кафе-вериги. Очакваме с нетърпение да станем част от уникалната кафе-традиция в България и да спомогнем за нейното обогатяване," добавя той.