Новини

McDonald's прави остър завой в стратегията

Бакхус 19 ноември 2008, 18:09

В началото на тази година на натоварена търговска улица в Южна Калифорния се появява реновиран, учудващо тих, спокоен и уютен ресторант McDonald's. В него вместо множество малки масички и метални столчета има дълги меки дивани, полу-кръгли сепарета и ...тихи водопади!

Интериорът е издържан според източното учение Фън Шуй, включително извивките на стените, цветовете и летящите врати. Управителят на заведението, Брайън Кармак, казва: "Това не е просто декор, а по-скоро тема, която изразява нашето желание тук да бъде хармонично, спокойно място за хората."

Дизайнът откровено отразява желанието на собствениците, както на всеки в бранша, да задържат клиентите си колкото се може по-дълго в заведението. Това силно противоречи на първоначалния стремеж на веригите за бързо хранене да поддържат постоянно текучество на клиентите.

Проучване от преди години показва, че столовете в такива заведения са специално проектирани да са неудобни. Ъгълът, който сключват седалката и облегалката е такъв, че просто не ти позволява да се заседиш.

В това именно се крие новата посока, в която един-единствен ресторант може да насочи световния пазар – комфорт и уют. За момента места като Starbucks са въвели тези два фактора като неразривно-свързани с имиджа си. В други вериги също откриваме някои подобрения, но като цяло атмосферата е забързана и напрегната.

Тази рязка смяна на посоката и добрият отзвук от потребителите на фън шуй ресторанта ясно показват, че скоро можем да очакваме такива промени във всички останали вериги от бранша.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK