Новини

Продажбите на уиски, водка и ракия нарастват

Бакхус 17 декември 2008, 15:19

С отварянето на границите след присъединяването ни към Европейския съюз разликите между цените на българския и вносния алкохол намаляват, така че продажбите на чужд алкохол се покачват. Става въпрос предимно за уиски и водка. Общата стойност на продадено/изпито уиски за една година е цели 32%, а при водката - 15%. Много хора все още се осланят на българското, заради по-ниските цени, но все по-често се прави компромис с цената, за сметка на качеството и се избират по-луксозни, вносни бутилки.
Ракията няма външна конкуренция, така че промените в международния пазар не я засягат в такава степен. За нея може да се каже, че нивата на потребление са се запазили.
Около 1/3 от алкохола се разпространява през заведения, като преобладаващият вид спиртни напитки варира в различните типове обществени места. Това важи и за разнородите магазини.
За ракията най-важни са ресторантите, за разлика от баровете, в които тя почти не се продава. Водката присъства почти навсякъде в барове, ресторанти, кафенета, както и във почти всички магазини. Уискито се разпространява най-много в специализираните магазини за алкохол, но отличителен канал за разпространение на някое от трите питиета няма.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK