С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Битката за "фо"- може ли да се брандира супа?

Бакхус
02 Октомври 2013, 14:08
Share Tweet Pin it Share

Тези дни в британската столица се разгръща истинска буря в чаша вода или по-точно битка в купа супа. Малък виетнамски ресторант на име "Мо Фо", който кротко си работи в Източен Лондон, получил писмо от голяма търговска верига с нареждане да си смени името. От Pho Holdings Ltd – верига от осем ресторанта за виетнамска храна обяснили, че преди шест години са получили търговска марка върху думата "фо" и само те имат право да я използват като име или търговско название.
Фо е традиционна виетнамска супа, която се прави от нудли, силен говежди бульон и свежи зелени билки.
Писмото веднага предизвика гневни реакции в  социалните мрежи. "То е все едно да лицензираш "сандвич" и да не позволяваш на другите да го използват, или "пица", или "кроасан".  Излиза, че когато си голяма фирма можеш да си позволиш да пречиш на виетнамците да продават най-известната си национална храна,"  обобщава реакциите един туит акаунт.
Обясненията на фирмата, че имат претенции само върху търговското название и че защитават бизнес интересите си, не помогнаха. По-късно от компанията се наложи да отстъпят с обяснението, че разбират реакциите на хората и няма да предприемат действия срещу "Мо Фо".
"Всеки прави грешки, - каза в обръщение маркетинг директорът на компанията Либи Андрюс. - Проблемът е, че докато брандът се разраства получаваме съвети отвсякъде." Тя сподели, че ходът им бил продиктуван от експанзията на голяма американска верига за виетнамска храна на английския пазар и не са имали намерение да притесняват малките търговци. "Просто искахме да защитим марката си, никога не сме претендирали право на собственост върху националното ястие на Виетнам," – завършва тя.
Подобни битки върху запазените марки не са рядкост - който притежава думата, притежава бранда.
Надпреварата за нюйоркското изобретение "кронът"
През юни в британското патентно ведомство са постъпили осем независими една от друга молби за търговска марка върху думата "кронът" - смес от кроасан и донът. Кръстоската се появи за първи път в пекарната Енсъл в Ню Йорк само месец по-рано, през май тази година. Който спечели битката ще има право да забрани на всички останали да употребяват понятието.

Share Tweet Pin it Share

Реклама »