Новини

"Престиж 96" планира да разшири продажбите си на нови пазари

Весела Николаева 12 ноември 2013, 17:51

Производството на всички сладки изделия с марка "Престиж 96" вече е събрано на едно място в нова фабрика, в която се планират още инвестиции за разширяване и подобряване на качеството. Това стана ясно от думите на мениджърите на компанията по време на официалното откриване на завода във Велико Търново в края на октомври. Реално производството в него е започнало от началото на годината, а амбициите са за разширяване към нови пазари зад граница и още по-силно присъствие на вече разработени като българския.

По-голямата част от продажбите на продуктите на "Престиж 96" са за българския пазар, основно в по-малки магазини, тип "квартални". Около 20-30% от оборота идва и от големите търговски вериги, където марката също присъства. Досега "Престиж 96" има редовен износ за Близкия Изток, Унгария, отскоро и в балканските държави. В част от тях, като Сърбия, доставките се правят, когато има поръчки. Компанията обаче планира да стъпи по-сериозно и на Балканите, и в други държави от ЕС, освен Унгария. Като бъдещ важен потребител изпълнителният директор Анастасиос Панайотопулос определи Румъния, тъй като е съседна на България, като член на ЕС няма мито за български стоки, а пазарът там е няколко пъти
по-голям от българския.

Единна стратегия как ще се навлиза на новите пазари няма – за всеки един компанията ще се съобразява с местните особености и ще решава дали да навлезе през голяма верига или с продажби в малки магазини. Според Панайотопулос налагането на собствена марка на чужд пазар, например в Западна Европа, е възможно, "ако имаш правилния продукт на правилното място". Заради трудностите при налагане на продуктите си много български производители на бързооборотни стоки предпочитат да работят по поръчка
на големи вериги и да доставят за техните марки.

В момента "Престиж 96" работи на 24-часов режим заради големия обем поръчки, а в бъдеще капацитетът може да бъде разширен и с покупката на нови машини. По-добра организация на производството се очаква и с внедряване на IT системи. Прогнозата е общата стойност на инвестициите в следващите години да достигнат 20 млн. лв., след като досега в новата фабрика са вложени 30 млн. лв.

Тя е изградена изцяло "на зелено" във Велико Търново, а целта е сградата да отговаря изцяло на организацията на производство и разположение на машините. По тази причина от компанията не са искали да обновяват вече съществуващи производствени цехове.

През миналата година дружеството е увеличило приходите си с над 21% до 77 млн. лв. по данни от класацията "Капитал 100". Аналогично и печалбата се е повишила от 8.4 млн. на 10.5 млн. лв. Като причина за ръста от компанията посочиха по-богатия асортимент, по-високия износ и засилената реклама.

Производителят на сладки изделия започва дейността си като търговска компания - през 1996 г. Антон Танев и Георги Георгиев започват да внасят и продават продукти от Турция. По-късно са започнали малко производство, което постепенно се разраства. През 2012 г. разрасналата се вече фабрика е купена от Citi Venture Capital International (част от Citigroup) и NBGI Private Equity (поделение на National Bank of Greece).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK