Новини

World wide wine

Марина Караконова 09 септември 2015, 16:46

На 23, 24 и 25 октомври в Пловдив ще се проведе  осмото издание на DWCC: Digital Wine Communications Conference. Защо конференцията наистина е събитие?

В Пловдив ще пристигнат 150 участници от 40 държави. Това са журналисти, блогъри, маркетинг и PR специалисти, винопроизводители. Спокойно може да се каже, че тази конференция събира хората с най-голямо влияние в писането за вино, както и журналисти от топ винени издания. 

Основната тема, е комуникацията между играчите във винения свят. Как се пише прессъобщение, как може да се печели с писане за вино, какви са най-новите он-лайн средства или начини за оптимално търсене на информация, или как да си издадем книга за вино по най-успешния и безболезнен начин - форумът ще отговори на всички тези въпроси. Ще има и майсторски класове за гръцки, сицилиански, турски, молдовски и други вина.  

Сред предишните градове-домакини на конференцията са Лисабон, Виена, Бреша, Измир, Монтрьо. 

В продължение на три дни участниците ще събират впечатления за България, основно през храната и вината й. Евентуалните текстове, които ще бъдат написани, и обратната връзка са възможно най-добрият и безплатен PR. Особено като имаме предвид, че държавата не е дала и стотинка за събитието /логистична помощ има от община Пловдив/.

Разбира се, всичко ще зависи от това, което хората видят, чуят и опитат.

Автори и организатори на събитието са Габриела Опаз, Райън Опаз и Робърт Макинтош.  Габриела е родена в Чикаго, живее в Порто, над 15 години се занимава с писане и организиране на събития за храна и вино, най-вече испанско и португалско. Съпругът й Райън, е роден в Минесота, един от първите, свързали виното с най-новото в дигиталния свят и технологиите, консултант на винарни, ресторанти, търговци. Британецът Робърт Макинтош е възпитаник на университета Saint Andrews, специалист по книгоиздаване и изложения, от 2003 г. се занимава изключително с вино и маркетинг. Заедно са основатели и на агенция VRAZON, чиито услуги са насочени към това виненият свят да стане по-достъпен и комуникативен. 

Защо са избрали Пловдив? "Българските вина са малко познати. Ако влезеш във френски супермаркет няма да ги видиш по рафтовете. А към непознатото винаги има любопитство. Пловдив, без съмнение, е най-доброто място, откъдето могат да се опознаят както българските, така и балканските вина", обясни за "Бакхус" Раян Опаз.

Тази година водещата тема е Blend, най-вече заради културното минало на Пловдив. Въпреки че програмата е само за регистрираните, има и две отворени събития. 

На 24 октомври, събота, в палата 7 на Пловдивския панаир след 16 ч. ще има отворена дегустация на вина от България, Гърция, Турция, Молдова и др. и възможност за среща с участниците в събитието.

Друго събитие, отворено за участие е BYOB (Bring Your Own Bottle).  То е на 22 октомври при пеещите фонтани. За него се иска предварителна регистрация на сайта, а таксата е 13 евро.

До края на месеца може да се регистрирате за всички събития и програми. Възможни са някои промени в часовете и местата на провеждане на събитията.

Ето и първото подгряващо видео за събитието:


С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK