Платена публикация

Кърджали и Хага на кръгла маса за туризма в областта

Фондация "Радио Нова Европа" 27 юни 2009, 15:39


Кръгла маса за туризма срещна експерти от Кърджали и Хага на 26 юни. Експерти от Холандия, от областна администрация – Кърджали, общините в областта, неправителствени организации и бизнеса дискутираха възможностите за развитието на туризма. Това постави началото на осъществяването на проект "Създаване на маркетингов туристически продукт – "собствена марка" на област Кърджали, посредством обмяна на ноу-хау и най-добри практики в сътрудничество с Регион Хага".

Проектът се осъществява от фондация "Радио Нова Европа" с финансовата подкрепа на Оперативна програма Регионално развитие" 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Проектът има за цел да популяризира Кърджали и областта, като атрактивна туристическа дестинация не само в България, но и в Европа. Общата му стойност е 266 404,20 лв.

Под "собствена марка" на област Кърджали се има предвид създаване на лого и слоган, които определят общата визия на областта при предлагане на туристическия продукт, каза при представянето Евгени Иванов, ръководител на проекта. Чрез тях областта ще бъде идентифицирана и запомняна, допълни той.

След приключването на проекта за нас е важно хората, живеещи на територията на област Кърджали и като цяло в България да се възползват от създадения и предлаган туристически продукт, допълни и вр.и.д. областен управител Бойка Арабаджиева.
Запознавайки се с историческото наследство и природните дадености на областта, с удоволствие бих поел ангажимент да бъда посланик на Кърджали в останалата част на Европа. Това сподели Марсел Хаутзагер, регионален политически ресорен ръководител по въпросите на туризма, отдиха и зелените системи в регион Хага.

След приключване на проекта се очаква да бъдат постигнати конкретни резултати, които ще допринесат за развитието на туризма. Ще бъде създадена база данни на туристическите обекти в област Кърджали. Ще бъде разработен модел за корпоративна идентичност на Област Кърджали краен продукт лого и слоган на Област Кърджали, които ще дадат уникален облик на региона като туристическа дестинация.

Сред интересните продукти на проекта ще бъде Пътеводител за посещение на туристически атракции в област Кърджали. Изданието ще е печатно и ще представи всички природни и културно-исторически обекти от област Кърджали, обясни Евгени Иванов. Представители на туристическия бизнес, участници в кръглата маса споделиха, че такъв пътеводител е изключително необходим. В дискусията се стигна до мнението, че обектите, представени в него трябва да са достъпни и представени като цяло, а не всеки сам за себе си.

По проекта предстои разработване на интернет портал, на български и английски език, съдържащ актуална и достоверна информация за туристическия продукт, атракциите и събитията в региона. Такава информация и в момента съществува, но е разпръсната на различни места или е не достатъчно актуална и пълна, коментираха експертите. Този продукт ще е сред най-полезните, тъй като ще бъде достъпен отвсякъде, а това е важно в днешния глобализиращ се свят. Около това мнение се обединиха представителите на водещата организация, партньорите по проекта и всички участници в кръглата маса, посветена на развитието на туризма в област Кърджали.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK