С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Списание

Thirst Wines - респект към плода

Марина Караконова
02 Ноември 2016, 17:46
Share Tweet Pin it Share

От вчера един странен (по думите на създателите си) винен проект, официално започна живота си. Премиерата му беше в Grape Central, където авторите лично представиха творенията си. Със сигурност подобно нещо е без прецедент в българската винена история.

Thirst Wines са три вина, създадени от двама души - Александър Велянов, енолог и Стефан Гьонев, дизайнер. И двамата с над 40-годишен опит във винарския бранш. Нямат собствени лозя и изба. Точно това им е дало свободата да избират сортове, региони и тероари.

  • снимка: Thirst Wines



Философията на Thirst Wines произтича от стремежа към максимално честни вина като произход и реколта, и в количества, които позволяват да им се обърне нужното внимание. Отправната точка е респект към плода.
"Една от големите заблуди за мавруда е, че е тежко и таниново вино", казва Александър Велянов. "А природата му просто не е такава. Това е късно зреещ плод, с деликатен и лек цвят за тялото си. Някои го правят на черно розе, други го правят с каберне совиньон и мерло, за плътност. Предизвикателството е в каква посока ще го тласнеш. Според мен честното е да го представиш такова, каквото е. Тук няма нужда от изкуствени цици".

Вината
Rebel with a Cause Mavrud 2013 е резултат от различна винификация на грозде от различни лозя в централна България. Само една малка част от виното е отлежавала три години в дъбови бъчви. По-голямата част се е развивала в резервоар, което позволява най-достоверно разкриване на сортовите качества на мавруда.
em2 Mavrud & Mourvedre 2013 е първото българско вино от такъв купаж. Александър Велянов: "Може би приликата между имената не е случайна, а и двата сорта имат доста общи черти. Може да се спекулира дали маврудът не се е разпространил чрез богомилите (катарите) в Лангедок и Прованс, и с годините чрез селекция да е станал мурведр. Но беше интересно да се види "сношението" им. Маврудът е от Пазарджик, мурведрът - от Любимец, а съотношението е 70:30". В Page One Cabernet Sauvignon 2012 става дума за работа с грозде от различни парцели и различни степени на зрялост, като парцелите са на няколкостотин километра разстояние.

  • снимка: Thirst Wines



Имената, етикетите, логата
"Зад всеки етикет на бутилка има някаква лична история. И тук е така.", казва Стефан Гьонев.
Thirst се появява по естествен начин в дълъг разговор на много чаши. Името на мавруда произтича от самия характер на сорта. "За този сорт хората мислят, че или е голяма работа, или че за нищо не става. В някакъв смисъл това е сорт-бунтовник. Сетих се за филма Rebel Without a Cause, и така дойде името".
еm2 - "е - защото много пъти в разговорите ни се е споменавала думата "еклектика".

Третото вино е Page One Cabernet Sauvignon 2012. Името - защото гроздоберът е един път годишно, т.е. шансът за успех идва един път в годината. "A логото ни - риба, е могъщ християнски символ, в нея обаче, е вграден знакът на долара."

Thirst Wines е смел, мислен, искрен проект, който се появява точно когато раздвижването около мавруда вече не изглежда случайно. Вината в този проект вече имат колекционерска стойност не само заради почти символичното си количество: никое от тях повече няма да се повтори. Догодина вината ще са съвсем различни. И така ще бъде с всички, без изключение - всяко едно ще се появява само веднъж - и със съдържанието, и с името, и с етикета си.
В бъдеще проектът ще порасне и в посока на крафт бирите. А през пролетта трябва да очакваме бели вина - совиньон блан, ризлинг, грюнер ветлинер и едно розе. И интригата съвсем ще се заплете.

https://www.facebook.com/thirstwines/

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  вино, мавруд
1 Коментар
  • Profile preview
    Slav Tsenov
    21, 40, 03 Ноември 2016, 21:40

    Изключителни вина, наистина класни и направени с ярък почерк на уайнмейкър, който знае какво прави. Визията....блед и жалък опит да бъдат артистични и оригинални. Желанието на автора да направи that's the one би могла да бъде изразена далеч по ярко по друг начин, различен от натрапчивата претенциозност на тези неспокойни постерообразни апликации. Cicer cum caule

    ! Оценка
        +2

Реклама »