С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Бонбонена история

Бакхус
22 Ноември 2013, 15:45
Share Tweet Pin it Share

Бонбоните - широко достъпни, любими и обругавани са тема на книгата Candy: A Century of Panic and Pleasure. В нея авторката Самира Кауаш изследва историята на бонбоните и пътя им от луксозен предмет през ХІХ в. до евтина, вездесъща стока. В ранните години на масовото производство бонбоните започват да заливат пазара и се превръщат в достъпен източник на енергия и забавления - първите рицари от Кръстносния поход на junk food, който ще завладее Америка.

Всички са наясно, че бонбонните нямат хранителна стойност, те са богати само на празни калории, оцветители и други недотам полезни неща. И все пак те са навсякъде еднакво достъпни и за малки, и за големи.

През 50-те години проповедници и реформатори са ги набеждавали, че водят по пристрастяване, алкохолизъм, поквара и смъртоносни болести. Според тогавашни "научни изследвания" бонбоните или съдържат алкохоли, или при разграждането си се превръщат в алкохол. Обвиненията са били опровергани, но лошата слава никога не напуска бонбоните и те си остават най-обичаните и мразени сред вредните храни. Въпреки, че съставляват едва 6% от захарния прием на средния американец.

Кауаш не твърди, че бонбоните са полезни, но не смята, че трябва да бъдат изкупителната жертва на нашата лакомия за сладко. "Рафтовете на магазините са пълни с купища стоки, съдържащи много захар и оцветители, бонбоните поне са честни и не претендират да са повече от това, което са - лесен, евтин и бърз достъп до радост и енергия - споделя тя в интервю пред npr. Така наречените енергизиращи блокчета имат почти същото съдържание на захар като бонбоните, но хората не ги мразят, защото не са опаковани като бонбон."

В книгата си тя цитира реклами от 40-те години, които предлагат на заетите хора, които нямат време за обяд, да ядат захарни десерти и се шегува, че рекламата, която не би минала днес е тази, съветваща потребителите да палят цигара, за да не ядат бонбони.

Самира Кауаш е завършила литература в университета Дюк и политически науки към Станфордския университет. Има блог - CandyProfessor.com

Share Tweet Pin it Share

Реклама »