Виното през 2010
- Цените на виното като цяло ще продължат да падат – от най-скъпите Бордо и Бургундско до култови калифорнийски вина, които до сега можеха да се купуват само с предварителна поръчка. Това се отнася и до италианските, испански и чилийски винопроизводители, които си мислеха, че могат да диктуват цените както правят френските
- Все повече хора ще купуват он-лайн.
- Блоговете за вино ще се увеличат още. Колкото до читателите, те трябва да станат много по-внимателни към източниците си на информация
- Калифорния отново няма да успее да избегне "големите", високоалкохолни, дъбови червени и бели вина, защото производителите там все ощке са убедени, че това е американският вкус, който не търси сложността и финеса въ виното
- Цунамито от нови вина от Южна Америка и Източна Европа ще спре в момента, в който пазарът се насити. Гръцките, португалски и бразилски вина, които се позиционираха добре на пазара, ще запазят нишите си, само ако държат ниски цени.
- Очакват се проблеми за новозеландските винопроизводители. Богатата реколта през годината заля пазара със силно плодови вина, а много от почитателите им искат по-високо качество.
- Трудни времена за вината на Шампан. От една страна са неадекватните им цени (над сто долара за бутилка), от друга - адекватната стратегия на производителите на други пенливи вина – с добри позиции на пазара, с добри цени и с добри ревюта. Предстои битка на Шампан с италианското просеко, калифорнийските пенливи и испанската кава.
- Все повече производители ще педпочитат капачките на винт пред корковите тапи.
- Американците ще купуват все повече вина от 10 и по-малко долара. Китай ще остава да бъде мечтан пазар.
- Добрите ресторанти ще купуват символично количество скъпи вина, тъй като орязаните им бюджети ги принуждават да разчитат на вече направените големи разходи за вино.