Нова Зеландия ще става лидер в производството на нискокалорични вина
Нарастващият пазар за ниско-алкохолни, нискокалорични "лайфстайл" вина подтикна правителството и бизнеса в Нова Зеландия към инвестиции.
Недоволна от славата си на на производител на приятни сонивньон блан и гладки пино ноар на конкуретни цени, Нова Зеландия заяви намерението си да се превърне в световен производител на вина за взискателна публика, която също така внимава за диетата си.
"Лайфстайл" вината се характеризират с по-ниско алкохолно съдържание и по-малко калории. Пазарът на подобни вина нараства, затова новозеландското правителство реши да инвестира 8.13 милиарда новозеландски долара (4 м. британски паунда).
Те ще бъдат инвестирани по 7-годишна програма, целяща да превърне Нова Зеландия в световен лиде на този пазар.
Според Филип Греган, шеф на новозеландската винена камара, поректът ще доведе до "осеаземи приходи" не само за лозаро- винарската индустрия, но и за икономиката на страната. "Програмата ще капитализира на нашия и международния пазар търсенето на високо-качествено, нискокалорично и нискоалкохолно вино, произведено по нови, натурални технологии.
Ще произвеждаме премиум вина, изпозвайки устойчиви винарски технологии и местни ферменти."
Изследване проведено лятото сред консуматори от САЩ, Великобритания, Канада, Дания, Франция, Германия, Швеция и Швейцария показва, че 38% - т.е. повече от 80 милиона души - купуват вино със съдържание на алкохол по-ниско то 10.5 процента.
Във Великобритания например 21% от редовните потребители на вино предпочитат нискоалкохолните вина заради по-ниската им цена, докато 20% го избират заради по-малкото калории.