Консолидация на световната пивоварна индустрия
Най-големият пивовар в света Anheuser-Busch InBev обяви, че ще придобие южнокорейския си конкурент Oriental Brewery за 5.8 млрд. долара, пише в. "Капитал".
Азиатският пазар е особено важен за едрите производители заради бурния растеж на индустрията.
Пазарът на пиво в региона расте двойно по-бързо, отколкото в останалата част на света и в момента възлиза на около 258 млрд. долара годишно.
През 2012 г. Heineken плати 6.4 млрд. долара за производителя на бирата Tiger - Asia Pacific Breweries, като тази сума надвишаваше 35 пъти очакваните годишни печалби.
В края на 2013 пък, датският пивовар Carlsberg е увеличил дела си в китайската Chongqing Brewery до 60%, с което затвърждава позицията си в най-големия пазар на бира по обем в света, съобщава Reuters.
Азия все повече се превръща в "бойно поле" между най-големите пивовари Carlsberg, InBev, SABMiller и Heineken, които се нуждаят от потреблението на нарастващата средна класа в развиващите се пазари, за да компенсират бавния ръст в Европа и САЩ.