Трудни времена за немската бира
Бирата може да е един от символите на Германия, но консумацията й в последните 25 години е спаднала с една трета, предава "Капитал".
Новите поколения предпочитат спиртните и неалкохолните плодови напитки. Само за миналата година продажбите на бира са спаднали с 2%.
Традиционните семейни пивоварни, които са под натиск и заради повишените разходи за енергия, стъкло и малц, се борят за оцеляването си, а някои са принудени да затворят врати.
"Пазарът е изключително напрегнат. Трябва или да намалиш цените, или да развиеш нов вид бира и да го продаваш като висококачествен", обяснява пред Reuters Йозеф Шрадлер, който управлява Weihenstephan. Според него свиващият се пазар заплашва малките и средните пивоварни в Германия.
В опит да повдигне слабият експорт секторът се опитва да вкара в списъка на световното наследство на ЮНЕСКО известния закон за чистотата, според който бирата трябва да се прави само от четири съставки – малц, хмел, мая и вода.
Някои пивоварни се опитват да се възползват от търсенето на специална бира. Производителят Stoertebeker например се фокусира върху по-скъпата бира, която "изглежда и мирише по различен начин и има различен вкус" и освен това върви добре с храната. Други пивовари прибавят различни вкусове, като например този на цитрус. Иновациите са ключът към успеха, както и постоянното търсене на начини за подобряване на алкохолната напитка.