С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Списание

Дизайнерите на храна изпитват търпението на клиентите

"Бакхус"
13 Февруари 2009, 16:27
Share Tweet Pin it Share

Според съвременните психолози играта с храната може да помогне в борбата с хранителни фобии и разстройства, но тъй като яденето е преди всичко въпрос на живот и смърт, дизайнерите въвеждат ново измерение на това, което слагаме на масата.

"Кухнята е изключтелна игрална площадка" казва Марк Бретило, представител на новаторското движение. "Да играем с храната е изключително важно за вътрешния ни баланс, яденето събужда всички пет сетива наведнъж."

Работата на Бретило се върти около това да провери колко близо до ръба може да докара изобретателността и колко от нея можем да поемем. Той експериментира с необичайните обяди, на който сервира шоколадови свещички, зелени яйца, пълнени с каша от манго и кокосово мляко или пък спринцовки, пълни с шоколад.

Ако няма спор, че храната е безкраен източник на удоволствие, то един френски дизайнер отива още крачка напред и изследва връзката между гастрономията и секса. Със сервизи и прибори от най-висока класа и шепа отбрани готвачи Филип Ди Мео представи серия специалитети за св. Валентин на най-големия домашен панаир, Maison & Objet в края на миналия месец. Сред експонатите бяха шоколадова обувка с тънък марципанов ток в реален размер, и сребърна кутийка за червило, която съдържа лолитски-червен ягодов шоколад. Според Ди Мео "сексът и храната са свързани още от праисторията. Да гледаш как някой яде може да е също толкова еротично, колкото да се наслаждаваш на собственото си блюдо."

От по-простата страна - да ядем, за да оцелеем, е Едуард Малбоа, който през последните четири години е пребродил света в търсене на интересен дизайн. Търсенето му често се увенчава с успех в източни екзотични точки, като крайния резултат по-късно се появява на западния пазар. Такъв пример е "говорещият" хляб от водорасли, изработен от Хестън Блументал, който издава звучи като пясък и чайка, докато се разчупва. Или пък вдъхновеният от Индия шейк с манго, морков и джинджифил, изработен за хранителният гигант Cargill. За всяко от тези необичайни произведения Малбоа смята, че дизайнът прибавя допълбителна стойност в чинията.

"Ние работим с цветове, желание, емоции, нови начини да режем и да ядем храната, които да подхождат на новия ни начин на живот" казва Едуард Малбоа от името на дизайнерите на храна.

Share Tweet Pin it Share

Реклама »