С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Farr Vintners бойкотират винени дегустации

Бакхус
24 Март 2009, 12:36
Share Tweet Pin it Share

Стивън Боует, председател на английската търговска мрежа Farr, казва пред decanter.com, че заради слабия паунд и икономическата криза търговията с бордо 2008 е станала "непривлекателна перспектива". Неговото мнение повтаря това на Саймън Стейпълс от Berry Bros & Rudd, който също е настроен скептично за кампанията. Броует казва, че ако от френските изби пуснат вината на миналогодишните цени със сигурност няма да си правят труда да ги пласират. "Много е трудно да ги накараме да свалят цените, но те сами знаят, че се налага", казва той.
Farr Vintners и Berry Bros & Rudd се занимават с търговия на вино en primeur - дегустация на виното още от бъчвите, която позволява на клиентите да инвестират в него преди да е бутилирано.
"Не очакваме да дадат виното си на безценица, но ето Cos d'Estournel, например. През 2004 цената беше 425 паунда, 2005 - £ 1120, а през 2007, която беше най-слабата от последните 10 години - £650. Производителите трябва да върнат цените от 2004", обясняват търговците. Боует признава, че 2008 се очертава като много добра година, по-добра от 2004 и 2006, но предвид това, че паундът е с 20% по-слаб спрямо еврото, отколкото е бил преди 20 години, качертвото остава на второ място. Според него дори ако реколтата се окаже много добра, по-добре е да рискуват и да не я купят, отколкото да се запасят с непродаваемо вино.
Той допълни, че забележката му не е празна заплаха. "Още не сме резервирали билети и не сме уговаряли ангажименти. Моят съвет към собствениците от Бордо е, ако нямат намерение да свалят цените, да не си правят труда на организират en primeur дегустация. Хората не са настроени да купуват, ако сделката не е добра."

Share Tweet Pin it Share

Реклама »