С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Георги Михов е Сомелиер на България за 2011 г.

Бакхус
19 Октомври 2011, 15:50
Share Tweet Pin it Share

Георги Михов от столичния The Residence Exclusive Club стана победител в конкурса за най-добър сомелиер на страната за 2011 г., който се проведе на 18 октомври в София. Във финалния етап на състезанието, организирано от Българската асоциация на сомелиерите (БАС), Михов трябваше да се пребори за титлата с трима други претенденти. От тях, на второ място се нареди Живка Тренчева, мениджър на ресторант Pastorant, а третото място беше поделено между Слави Райчев, търговски представител на изба Логодаж, и Ивайло Йовков, ивент мениджър на Cult Gourmet catering. Журито включваше 11 винени специалисти и познавачи от различни сфери.

На финала, в изсценирана ресторантска среда, участниците трябваше да се изправят пред три различни комисии, разположени на отделни маси. Първа беше дегустационната комисия, която оценяваше уменията на сомелиерите да характеризират по три вида бели и червени вина при сляпо дегустиране, както и да определят седем вида алкохол, поместени в тъмни чаши.

На втора маса при комисията по сервиране участниците трябваше правилно да декантират червено вино, както и да предложат подходящи вина към заданено от журито меню (салата с омари, агнешко със сечуански сос, тарт татен и плато от узрели български сирена). Третата маса беше за комисията по етика, на която финалистите сервираха шампанско и показаха познанията си по чужди езици.

С най-голям ентусиазъм към заданията подходи Слави Райчев, а най-голяма подкрепа от публиката получи Живка Тренчева.

Конкурсът за най-добър сомелиер на България се провежда за шести пореден път. Тази година генерален спонсор на събитието е Домейн Бойар, който предостави и трофея за победителя.
Продуктите на всички спонсори на конкурса, между които бяха избите Едоардо Миролио и Брестовица, както и фирмите Unilever и "Жоси", бяха изложени на щандове във фоайето на Интерпред, където се проведе самия конкурс.

Share Tweet Pin it Share

Реклама »