Не само храната, но и музикалният фон могат да повлияят върху начина, по който човек възприема виното, сочи ново изследване. Учени от университета Хериот-Уот в Единбург установили, че хората, които пият вино, слушайки определен вид музика, имат склонност да пренасят характеристиките на изпълнителя върху напитката. Така, плътното и наситено мерло върви добре със също толкова плътния глас на Том Джоунс, докато пино гри се възприема като по-искрящо на фона на енергичната Лейди Гага.
Проучването било проведено сред 250 студенти, мъже и жени, които опитвали каберне совиньон или шардоне под различен музикален съпровод. За експеримента били подбрани четири вида контрастираща музика, с характеристики, подходящи и за вина - "мощната и тежка" според учените "Кармина Бурана" на Карл Орф, "дискретно-изтънченият" "Валс на цветята" на Чайковски, "живата и свежа" песен Just Can't Get Enough на френската група Nouvelle Vague и "сочната и блага" мелодия Slow Breakdown от Майкъл Брук. Част от студентите пили вината без музика.
Като резултат, участниците, пили под съпровода на "Кармина Бурана", най-често описвали вината като "мощни", докато за хората, слушали Майкъл Брук, същите тези вина били по-скоро "благи". Проучването, публикувано в British Journal of Psychology, е съзвучно със скорошни изследвания, съгласно които посетителите на ресторанти са склонни да харчат повече пари, ако музикалният фон е класическа музика, отколкото, ако е поп.
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Регал • Одит
IT: Digitalk
На английски: Kapital Insights