С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Спорът около "Боженци" се решава в полза на основателя на марката

Бакхус
13 Февруари 2014, 15:31
Share Tweet Pin it Share

Съдебният спор около марката кисело мляко "Боженци" е решен окончателно в полза на създателя й - пише за "Капитал" Мара Георгиева.
Петчленен състав на Върховния административен съд потърди решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от май 2012 г. Така дистрибуторът "Герма-95" ще плати две санкции - всяка на стойност 166 880 лв., а преработващата фирма "Чех-99" една - 96 780 лв., заради нарушения, свързани с имитация на марката"Боженци", произвеждани от габровската фирма "Елви". Решението на съда не подлежи на обжалване. Единствената промяна в решението е, че е намалена глобата на дистрибутора - според КЗК той трябваше да плати троен размер на 166.8 хил. лв., а сега е двоен.
"Елви" ООД произвежда кисело мляко "Боженци" от 2005 г. Същата година габровската фирма подава искане за регистриране на търговската марка, но поради неуредени спорове с Патентното ведомство това се случва едва през март 2012 г.
"Герма-95" става дистрибутор на продуктите на "Елви" през 2008 г. Сътрудничеството продължава до юни 2011 г., когато партньорите се разделят със скандал заради задължения на дистрибутора. Още през 2009 г. обаче, след като установява, че габровското дружество не е получило права над марката "Боженци", собственикът на "Герма-95" Николай Петков също подава искане за регистрацията й. Петков получава отказ от Патентното ведомство, но продължава да събира документи, свързани с регистрацията, в очакване габровското дружество също да получи отказ. Но още преди да е ясен изходът от спора на "Елви" и  Патентното ведомство, през септември миналата година "Герма-95" започва да предлага млечни продукти "Боженци" с идентична визия на предлаганите от "Елви". Млякото за "Герма-95" се произвежда на ишлеме от "Чех-99".
Проучването на КЗК установява, че цялостният дизайн на опаковките на продуктите на двете дружества е "идентичен до степен, която създава реална заблуда у потребителите". Затова антимонополният орган смята, че "Герма-95" "не само, че не е положила усилия да отличи своите продукти, но е търсила сходство и асоциативна връзка" с продуктите на "Елви", с цел "да се възползва от тяхната разпознаваемост на пазара".
Комисията санкционира "Герма-95" по три члена от Закона за защита на конкуренцията. Първият е за предлагането на стоки или услуги с външен вид, опаковка, маркировка, наименование или други белези, които заблуждават или могат да доведат до заблуждение относно произхода, производителя, продавача, начина и мястото на производство. Вторият - за осъществяването на нелоялна конкуренция, насочена към привличане на клиенти, в резултат на което се прекратяват или се нарушават сключени договори, или се осуетява сключването им с конкуренти. И за действия при осъществяване на стопанска дейност, които противоречат на добросъвестната търговска практика и увреждат интересите на конкурентите. В резултат на констатациите КЗК наложи три имуществени санкции, всяка от по 166 880 лв., на "Герма-95".

Share Tweet Pin it Share

Реклама »