С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Време ли е за такса захар?

Бакхус
14 Февруари 2014, 15:51
Share Tweet Pin it Share

Захарта е толкова вредна колкото и алкохола и цигарите, смятат учените. Логично е на производителите да бъде наложена такса за използването й, точно както се плаща акциз върху цигарите и алкохола.

"Захарта е новият тютюн" - заявява Саймън Кейпуел, професор по клинична епидемиология към ливърпулския университет, цитиран от британския "Телеграф". "Сладки напитки и джънк фуд непрестанно се натрапват на неподозиращите родители и деца от индустрията, загрижена единствено за печалбите си."

Един на четирима възрастни в Англия е затлъстял, очаква се до 2050 затлъстяването да обхване 60% от мъжете, 50% от жените и 25% от децата.

Затлъстяването и диабетът струват на държавата над 5 милиарда лири годишно.

Въпреки това мнозина не подозират  колко много скрита захар съдържат готовите супи, пакетираните храни, кетчупът и различните безалкохолни напитки.

Кутия консервирана супа например, съдържа еквивалента на 4 чаени лъжици захар, чаша шоколадова напитка на прах - 6, а подсладените йогурти - 5 ч. л.

Изследване на Оксфордският университет установило, че ако газираните напитки бъдат обложени с "такса захар", това ще намали консумацията им с 15%, което би означавало 180 хиляди затлъстели възрастни по-малко.

Според експерти на Острова, ако захарта в пакетираните храни бъде намалена с 20-30% в следващите 5 години, това ще доведе до намаляване на дневния калориен прием със 100 ккал, което ще е достатъчно, за да спре разпространението на епидемията от затлъстяване.

"Захарта е намерила достъп буквално до всичко, което консумираме, а употребата й като награда, успокоител и залъгалка за децата се смята за напълно нормална и в реда на нещата", казва професор Йони Фрийдхоф от Университета в Отава, а Робърт Лустиг от Университета на Калифорния, добавя: "Децата са първата цел на маркетинговите кампании и са най-неспособни да устоят на рекламните послания. Подсладените питиета са "алкохолът на детството".

Share Tweet Pin it Share
3 Коментара
  • Profile preview
    КМЕТ В СЯНКА
    10, 17, 15 Февруари 2014, 10:17

    Време е за такса "ЖИВОТ"

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!

    ! Оценка
    -4    +9
  • Profile preview
    izabell
    22, 38, 14 Февруари 2014, 22:38

    Да,нещо като акциз

    ! Оценка
    -7
  • Profile preview
    BarBQ
    18, 14, 14 Февруари 2014, 18:14

    И като я сложат тая такса, производителите ще започнат да използват заместители - още по-вредно.

    ! Оценка
    -1    +7

Реклама »