В един магазин за храна най-мъчни за изминаване са последните два - три метра, които човек прекосява от касата до изхода. Ако до тогава покупките в кошницата са били предварително планирани и внимателно избирани, то пред засадата на вафлите и шоколадите капитулацията е почти сигурна и решенията се вземат импулсивно, подпомогнати най-вече от снимките на разтапящ се карамел и хрупкави фъстъци по опаковките.
За хората, които се хранят съзнателно и избягват да се поддават на този тип развалящи режима изкушения, престоят около касата никога не е бил лесен. От няколко години насам обаче това чувствително се променя към добро.
Най-напред на щандовете започнаха да се появяват и десерти с естествени съставки, без консерванти и оцветители, които даваха здравословна алтернатива на потребителите. Сега вече се появяват и сурови биобарчета, които освен, че са подходящи и за най-строгите диети като веганската и безглутеновата, успявaт да са конкурентни на масовите десерти и като цена.
Една от причините за това е, че са
Произведени в България
В момента има най-малко две компании, които са разпознаваеми на пазара и успяват да наложат собствените си продукти в търговската мрежа в страната.
Едната е софийската "Курабийница", която произвежда десертите Roobar, а другата е "Аеон Фуудс" от Пловдив, която прави серията Soul Mate. Барчетата им могат да се намерят в почти всеки био магазин, а експанзията продължава към квартални магазини, книжарници, фитнес центрове и дори големи търговски вериги в страната и чужбина.
Рообаровци
Историята на Roobar започва със срещата на трима души, които се опитват да правят бизнес по екологичен и етичен начин. Това са Анита и Калин Класанови, които създават първия магазин за био храни в София и Яни Драгов, който пък е най-големият дистрибутор на био храни в България.
Един ден, похапвайки от вносните десерти, тримата решават, че могат да направят още по-вкусни, при това на цена, която да ги направи достъпни за всеки.
Събират спестяванията си и наемат 100 квадрата от индустриален имот в покрайнините на столицата, където основават своята "алтернативна сладкарница", както я наричат.
Започват през 2012 година с двама души персонал. Днес цехът се простира на над 300 квадратни метра и в него работят 12 души. През миналата година фирмата е произвела над 500 хил. десерта, а през тази се очаква обемът на продукцията да се удвои и да надхвърли милион бройки.
Само за две години Roobar достигат до над 26 държави по света, сред които Австралия и Дубай.
За успеха им допринасят балансираните рецепти и шеговития дизайн на опаковките, разработени от Анита Класанова, цялостната маркетинг и търговска стратегия, изградена от Яни Драгов и философията за баланс и етика в бизнеса на Калин Класанов.
Както той казва, Roobar може да си направи всеки у дома. Необходими са ядки и сушени плодове, като в един десерт се комбинират не повече от 4 - 5 съставки. С добавянето на супер храни като годжи бери, какао или чия барчетата стават още по-функционални и това ги прави предпочитани от хора, които спортуват и се хранят съзнателно.
Високата си трайност десертите дължат на безкомпромисната хигиена в производствения цех. Тя се поддържа с оборудване за вентилация на въздуха, каквото ползват болничните операционни. Освен това вечер, когато персоналът си е отишъл, помещенията се прочистват допълнително с UV лъчи.
Сродни души
Пловдивската линия сурови десерти Soul Mate се появи през 2013 година и освен сладки десерти включва и солени барчета. Комбинациите отново включват ядки и сушени плодове, като стремежът е всеки от продуктите да има различна функционалност.
Така например десертът с кайсия и какао действа събуждащо, според описанието на на продукта. Този с череша и какао е засищащ и антиоксидантен; соленото барче със спирулина и чили носи прилив на енергия, а този с домат и босилек носи чувството за "топлота на домашното ястие".
В Soul Mate акцентират и върху това, че използваните ядки и семена са "активирани", което означава накиснати във вода до отпадането на инхибиторите. Това са естествените консерванти в ядките, които им придават голяма трайност. Накисването събужда и ензимите в съставките, което спомага за усвояването на полезните вещества в барчетата.
Soul Mate не съдържат животински продукти или глутен и имат нисък гликемичен индекс. Екипът, който стои зад това производство, заявява, че се стреми да създава вкусна и питателна храна. "Активираме в бистра планинска вода семената и ядките, които използваме, а плодовете и зеленчуците са сушени на ниска температура. Смесваме ги с подправки, които енергизират тялото, имат имуностимулиращо действие и балансиращ ефект върху кръвната захар, подпомагат храносмилането, тонизират и укрепват организма, а освен това стимулират нежно сетивата", казват от "Аеон Фуудс".
23, 47, 23 Април 2014, 23:47
Boyan_88 знам ги тези Автентично - имат много готини домашни кисели млека :) Колкото до алчността - такива хора обикновено имат по-висши идеали, а тези десертчета не съм ги виждала - трябва да се пробват
-1 +1
19, 42, 23 Април 2014, 19:42
Такава е и стратегията на http://www.avtentichno.com. Надявам се да не ги развали алчноста!!
+2
20, 19, 16 Април 2014, 20:19
Тези пък не съм ги виждала по магазините...
Предразсъдъците са за ограничените.
-3 +2
22, 53, 14 Април 2014, 22:53
Аз нямам никакви угризения. Полезното ми е вкусно, а вредното - още по-вкусно (затуй и е вредно). :D
-3 +2
Най-четени статии // за Септември
Реклама »