С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Яжте пасти - модно е

Бакхус
22 Май 2014, 13:51
Share Tweet Pin it Share

Тенденцията, разбира се, тръгва от Франция която и без друго си е прочута със своята pâtisserie. От няколко години насам сладкарите се изравниха по статут и слава с колегите си от "соления" сектор. Висшето сладкарство не се ограничава само с района около Айфеловата кула. Италия и Великобритания се надпреварват да предлагат изтънчени десерти като алтернатива на добрата стара гастрономия.

Сладкото винаги е било идеалната утешителна храна и когато светът преминава през финансова криза, пастичките дават на хората онова, което те желаят на малки, изтънчени хапки. Десертите винаги са символизирали чистото удоволствие, а какво по-луксозно от удоволствието?

Доказателствата са навсякъде. Джорджо Армани в партньорство с шоколатиера Венки създава линия сладкиши, Роберто Кавали продава пралини. За миналата година продажбите на традиционни сладкарски изделия като панетоне, пандоро, шоколад и др. са се повишили с 14%. Италианският луксозен сектор поддържа форма именно с десерти. Сладкарството става ключов сегмент. Още повече, че за миналата година потреблението на фалшификати на луксозни стоки се покачи с 25%. Председателят на Сената Пиетро Грасо даже обяви ментетата за културен проблем.

Оказва се обаче, че туристите с готовност пълнят куфарите, истински или не, с шоколад и десерти, прибирайки се в Хонг Конг или Дубай.

Прада, една от най-често фалшифицираните модни марки, закупи миланската сладкарница Marchesi, след като наскоро отвори кафене в лондонския Хародс. Друга италианска сладкарница Кова беше купена от холдинга LVMH, в чието портфолио фигурират още Луи Вюиотн, Диор, Герлен. Високата мода и високото сладкарство започват да се смесват, компаниите се опитват да инвестират в продукти, различни от мода, мениджърите поглеждат към храната, използвайки вече проверените дистрибуторски системи.

Новата форма на Долче Вита вече е навсякъде, но не за всички.

Share Tweet Pin it Share
2 Коментара
  • Profile preview
    Нефертити
    22, 51, 22 Май 2014, 22:51

    Е, стига де, лято идва. :)

    Предразсъдъците са за ограничените.

    ! Оценка
        +2
  • Profile preview
    izabell
    20, 57, 22 Май 2014, 20:57

    Мерси:)

    ! Оценка
    -1

Реклама »