С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ресторант на годината

Регламент на конкурса "Ресторант на годината - "Бакхус" 2010

Бакхус
01 Септември 2009, 17:10
Share Tweet Pin it Share

Списанието започна този конкурс с подкрепата на Chivas през 2001 г. и днес е желано и престижно отличие за ресторантьорите, готвачите и сомелиерите, присъждано всяка година. С него "Бакхус" насърчава развитието на високи професионални стандарти в българските ресторанти и допринася за създаване на критерии сред клиентите за оценка на качествени храни, напитки и обслужване и прави по-лесен избора им на заведение за хранене.  


Актуализираният регламент на годишното събитие предвижда присъждането на награди в категориите:

Голяма награда за ресторант на годината

Най-добро вкусно място (обхваща заведения от категориите бистро, bar&diner и ресторанти с национални кухни)

Дебют

Най-добра селекция на напитките

Авторска кухня

Най-добро съотношение цена - качество



Своя награда присъждат и читателите на списание "Бакхус"


В КОНКУРСА УЧАСТВАТ

всички заведения, които през 2009 г. са привлекли вниманието на списание "Бакхус", били са прегледани като нови ресторанти, попаднали са в тематичните селекции на списанието, или са присъствали в таблицата "Ресторантите на Бакхус" през годината.


СПЕЦИАЛЕН ЕКИП НА СПИСАНИЕ "БАКХУС" НАБЛЮДАВА И ОЦЕНЯВА

ресторантите чрез анонимни посещения. Той се състои от анонимни наблюдатели в София и различни градове на страната, които са избрани от редакцията на списанието заради познанията си и опита си.

Отделните посещения във всеки ресторант се правят от двама различни наблюдатели, които попълват еднотипен лист за преживяното, въз основа на който дават оценката си. При съществено разминаване на оценките се прави трето посещение в ресторанта. Попълнените листове се пазят в архива на редакцията. Той започва да се натрупва с обявяването на актуализирания регламент, от 1 юли 2009 г.


КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА

Като конкурс на редакцията на списание "Бакхус", "Ресторант на годината" отразява личните мнения на свързаните с изданието гурме критици и наблюдатели. Все пак оценяващите ресторантите се стараят да постигнат обективност, като работят за уеднаквяване на критериите си и преглеждат и съпоставят едни и същи страни на различните заведения.

Основен критерий е качеството на предлаганата храна - доколко са пресни продуктите, доколко храната в чиниите отговаря на  категорията на заведението и в крайна сметка доколко е вкусно.

За всички оценявани заведения се следят бързината, ефективността, дискретността и прецизността на обслужването.

Винените листи се преглеждат за добра организираност, добра селекция спрямо предлаганата храна. Предимство е, когато повече добри вина се предлагат на чаша или в малки разфасофки - изобщо изходната точка на оценяване е доколко тя, а и работата на сомелиера е организирана така, че дава на клиента добър съвет и достъп до качествени, разнообразни и подходящи вина.

Там, където е приложимо, се оценява стилът на готвене - ако кухнята е авторска, доколко е талантлива. Ако е традиционна, по какъв начин и доколко спазва автентичните вкусове.

Имат значение и поредица съпътстващи елементи от цялостното впечатление, което прави едно заведение: интериор (удобен ли е, отговаря ли на претенциите, оригинален ли е и добавя ли или отнема от преживяването), хигиена (тук критерият е универсален независимо от категорията заведение), прибори (доколко са адекватни на  категорията на заведението)  и дори озвучаване, достъпност.

Към всичко това се добавя и факторът Х - удоволствието от преживяването да попаднеш в заведението и да се нахраниш в него, което в крайна сметка е основната цел на добрия ресторант.

От 20 януари до 10 февруари 2010 г. ще се проведе онлайн гласуване за "Ресторант на читателите". Можете да дадете своя глас за най-добрия според вас ресторант на страницата за гласуване.

Share Tweet Pin it Share

Най-четени статии // за Септември

Реклама »