С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Списание

Пазар с бъдеще

Седрик Лавиал
26 Май 2008, 14:31
Share Tweet Pin it Share

Във Франция, предлагането е много развито и тази индустрия (защото действително става дума за индустрия) генерира изключително сериозен оборот. Кетеринговите фирми във Франция са около 4000 и заработват 1 млрд. и 500 млн. евро годишно.
По принцип, предлагането на кетеринг може да бъде най-разнообразно - от занаятчийско до фирми с над 500 служители. Кетеринг може да се организира за класически банкети, сватби, обеди или вечери, бюфети, коктейли и т.н. Това, което варира, е мястото, гамата от предлаганите услуги и оригиналността.

Тенденцията е към търсене на оригиналност

В днешно време, по отношение на техническото изпълнение големите кетерингови фирми могат да предложат буквално всичко. Една изискана вечеря за 5000 души вече не се смята за подвиг. Възможно е и да се сервират 2000 слабо изпечени говежди ребра по едно и също време, като към тях може да се прибави ръчно приготвен в последната минута сос беарнез. Външният вид също няма ограничения и на практика нищо не пречи един бюфет да се декорира например с 4-метрова Айфелова кула.
Професионалистите от света на кетеринга имат достатъчно идеи, а и ноу-хау, за да предложат на клиентите нови усещания за всички сетива, независимо дали става дума за частни или фирмени партита, официални или спортни събития.
Това, което може да накара кетеринговия пазар в България да се разрасне е преди всичко търсенето. То естествено ще се увеличава, а с него и способността на професионалистите да осигуряват качествени услуги. Пазарът ще се развие истински, ако кетъринговите фирми се окажат на нужното ниво и предлагат оригиналност, излизайки от познатите класически услуги.
За да подобрят оборота си, кетъринг фирмите обикновено се насочват към индивидуалните потребители в големите градове и отварят свои магазини. Тези своеобразни бутици предлагат различни видове ястия, хапки и сладкарски изделия, често пъти на най-високо ниво, и са предназначени за индивидуални клиенти или за посрещането на гости в домашна обстановка. Освен че са изключително изгодна инвестиция, тези бутици представляват и нещо като витрина на кетеринговата фирма.

Зад кулисите на големите кетерингови фирми

Организацията на кетеринга за дадено събитие изисква много повече и по-сложна работа, отколкото в един традиционен ресторант. В началото кетеринг фирмите са се специализирали в организирането на банкети, коктейли и лънчове, сервирани или в домашна обстановка или в специално наети зали, но в днешно време дейността им далеч излиза от това, което можем най-общо да наречем ресторантьорска услуга. Кетеринг фирмите предлагат готови решения за събития, които могат да бъдат изключително сложни и нестандартни като организация. Обединявайки близо петнайсетина различни занаята като готвач, сладкар, сервитьор, барман, сомелиер, транспорт, стилист, декоратор, скулптор и аниматор, кетъринг специалистът се явява координатор и диригент, който влага много въображение, креативност и разбира се, отговорност. "Думата кетеринг е малко ограничаваща и затова ние предпочитаме понятието "организатор на приеми", подчертава Ив-Марк Льо Наур, президент на  Potel & Chabot, един от световните лидери в областта на приемите от най-високата гама.
В действителност, организирането на прием за няколко хиляди души или пък провеждането на парти в място, което е подходящо за всичко друго, но не и за приготвяне и поднасяне на храна, е огромно предизвикателство. Клиентите обаче виждат само крайния резултат, без въобще да си дават сметка за изобретателността, усилията и сложната организация, довели събитието до успешен край. Да се занимаваш с кетеринг означава преди всичко да имаш търговски нюх, да умееш да предлагаш широка гама от примамливи услуги и да договаряш изгодни цени в най-различни области и професии. Да се занимаваш с кетеринг означава да произвеждаш, да вършиш занаятчийска работа в промишлени размери и то с висококачествени продукти, като едновременно с това спазваш безупречна хигиена. Кетерингът изисква осигуряване на транспорт при подходящи условия (температура, сигурност...) Не на последно място, кетърингът предполага и подходящ декор за всяко едно събитие, гарантиране на топла храна независимо от обстановката, класно и бързо обслужване... Списъкът може да продължава безкрайно, а това показва, че е нужна невероятно добра организация. Кетърингът обединява много занаяти в един и съвсем спокойно може да се каже, че специалистите от кетеринга са истинските архитекти на приемите.

Share Tweet Pin it Share
2 Коментара
  • Anonymous
    kaufen cialis
    12, 53, 25 Юли 2009, 12:53

    avpamhko mrvoegri xitltwep

    !

Реклама »