С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Списание

Елементарните правила

Любомир Бояджиев
01 Февруари 2006, 13:59
Share Tweet Pin it Share

Отдавна вече ресторантите не са просто места, където човек отива, за да се нахрани. Хората посещават ресторантите по най-различни поводи, но винаги правят избора си в зависимост не само от предлаганото меню, но и до голяма степен от обслужването и обстановката. Работата на обслужващия персонал далеч не се изчерпва с донасянето на поръчки, а предполага и установяването на контакт с клиентите. Всеки би могъл да каже какво трябва да прави и какво не трябва да прави едни сервитьор, тъй като всички ние сме клиенти и знаем кое ще ни накара да се чувстваме добре. А нали предпочитаме да ходим в ресторанти, където ще ни е приятно?

По време на престоя в ресторанта вниманието ни съвсем естествено е насочено към сервитьора, кога с приятно очакване, кога примесено с известно недоволство. Както обаче често се случва, забелязваме не тези, които си вършат добре работата и ни карат да се чувстваме добре, а онези, които не спазват и най-основните правила. В действителност нещата са толкова прости и се изискват съвсем малко усилия за едно наистина чудесно прекарване.

Какво трябва да прави сервитьорът:

Да отваря вратата на клиента и да го посреща с добре дошъл.

Да предлага на клиента да ползва гардероба.

Да придружава клиентите до масата им и да им помага при настаняването.

Да запалва цигарата на клиента, който се приготвя да пуши.

Да вдига падналата дреха на някой от клиентите и да сменя изпуснатите на земята прибори или салфетки.

Винаги да отговаря ясно и точно на клиентите.

Винаги да бъде на разположение на клиентите, тъй като всеки един е най-важният в ресторанта.

Да бъде дискретен в общуването си с колегите, защото не е необходимо клиентите да стават част от разговорите на персонала.

Винаги да изглежда приветливо.

Какво не трябва да прави сервитьорът:

Никога да не казва "не" на клиентите.

Да не прекъсва клиента, а да го изслушва.

Да не преценява клиентите, защото няма малки и големи клиенти.

Да не изразява пред клиентите моментното си настроение, защото те нямат никаква вина за това, че той е изнервен.

Да не обръща гръб на клиентите.

Да не избърсва лицето или носа си в салона на ресторанта.

Да не се обляга на масите, сервизните колички и други мебели в салона.

Да не яде по време на обслужването.

Да не тича в салона.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  сервиз

Реклама »