С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Джеф Арнет и вечният вкус на Джак Даниелс

Марина Караконова
03 Ноември 2018, 15:51
Share Tweet Pin it Share

Миналият месец Джак Даниелс, собственост на Brown-Forman, беше обявена за най-скъпата марка високоалкохолна напитка в света за трета поредна година. Interbrand я оцени на 5,64 милиарда долара, което е с 6% повече от миналата година. Това е най-продаваното уиски в Щатите, както и първата официално регистрирана дистилерия в Щатите. /1866 г./

Абсолютно всяка бутилка, годишно около 10 милиона каси, излиза от едно и също място - от града и дестилерията, от където през 1866 г. потичат първите капки уиски – а именно Линчбърг, щата Тенеси. Въпреки че говорим за индустрия за 2,9 милиарда долара, за марката традицията, ценностите и идеалите, наследени от създателите му, са важни, колкото и продажбите.

Джеф Арнет е седмият мастер дестилър в живота на Джак Даниелс дестилерията. За това, колко важно е да бъдеш автентичен и да спазваш етични стандарти разказва в интервюто, което той даде специално за "Бакхус".


Как се оказахте седмият мастер дестилър на Джак Даниелс, и кое е най-важното качество за тази позиция?

Ще започна с един често цитиран факт, че през 152-годишната история на Джак Даниелс са се сменили 28 президента, 12 папи, и само 7 мастер дестилъри. Което означава че имате 4 пъти повече шанс да бъдете президент на САЩ, и два пъти повече - папа, отколкото мастер дестилър в Джак Даниелс.

Е, аз получих този шанс и тази чест. 11 години работих в сферата на храните и напитките, преди да постъпя в Джaк Даниелс. Първата ми работа беше в Проктър енд Гембъл - в чипсовете "Прингълс", оценявах и кафе блендове. Но винаги съм бил голям фен на Джак Дениелс. И кандидатствах за позицията мениджър на контрол върху качеството. По-късно станах и мастер дестилър.
Най-важното качество е търпението. Доброто уиски не се прави бързо.


През 1947 г. Франк Синатра променя историята за Джак Даниелс с думите "Джак Даниелс - това е нектарът на боговете". По-късно, по негово желание, е погребан с бутилка "Джак". До този момент компанията е продавала едва 200 000 каси, и изведнъж, след тези думи, се превръща в уиски-звезда. Оттогава връзката на уискито с музиката и изобщо с поп-културата сякаш става органична, съгласен ли сте?

О, музиката е в ДНК-то на марката, и това започва много по-рано от Франк Синатра - още със самия Джак Даниел. Той не се е оженил, нямал е деца, но е имал две страсти: уиски и музика, въпреки че не е можел да свири. Той докарва първите музикални инструменти в Линчбърг. Притежавал е първия Steinway Grand, и основава малка група - Silver Coronet. На практика така той променя контекста на пиене на уискито. Свързвайки го с музиката, го прави много по-социална напитка. Днес подкрепяме много музиканти и фестивали, кампанията ни Amplify Your Life подава ръка на новото поколение музиканти, партнираме в турнетата им, в продуцирането на видеа, студийните записи и т.н.

Това е рок-енд-рол уиски, емоционално свързано с Джими Пейдж, Кийт Ричардс и Слеш, Брус Спрингстийн, Леми. Така че дали сте фен на Синатра или на Лед Цепелин, няма значение, все нещо ще ви отведе до света на Джак.



Знаете, че поколението на "милениумите" се интересува много повече от историята и етиката на един продукт, отколкото от качеството и цената му. Как бихте заинтригували един техен представител с Джак Даниелс?

Преди всичко бих го закарал до Линчбърг. Това е най-малкият и най-международен град в Щатите, всяка година идват близо 300 000 туристи. Въпреки това там "милениумите" ще открият нещо, което мисля, че харесват - автентичност до последния детайл. В Линчбърг, например, има само един светофар, и ако попаднете там, ще ви се стори, че се връщате поне сто години назад. Правим това, което казваме, че правим - каним хората да видят всяка част от процеса, без изключение.

А производството ни е сведено до минимално количество отпадък.

Колкото до историите: Човекът, помогнал на Джак Даниел да създаде уискито си, е бил афроамериканец, роб. Името му е било Нейтън "Ънкъл Ниърест" Грийн. И е работил като мастер дестилър за него почти до 1881 г. После поколения негови наследници продължават да работят в семейството на Даниел - до ден днешен.
Да не забравяме и че това е компания, в която средният работник има най-малко 15 години стаж, и повечето от тях продължават професията на дедите и бащите си.

Предполагам, че всичко това ще допадне на тези младежи, но това не е важното, защото всичко, което казах, е отвъд времето или конкретно поколение.

Как се е променял стилът на Джак Даниелс през тези над 150 години история?

Всъщност - не се е променял! Процесът на правене на уиски е същият като в началото. Използваме същата вода - от купения от Джак Даниел извор, 80% царевица, 12% пшеница, и 8% ръж, ферментация 4 до 7 дни, филтриране през три метра въглени от сладък клен.

Сигурно сме единствените производители, които сами си произвеждат бъчвите - една по една, ръчно, без пирони и лепила. Бъчвата се използва само веднъж, после се продава на винопроизводители, други уиски дестилерии. Продаваме три основни продукта: Old Number 7, Gentleman Jack и Single Barrel, въпреки че в последните десетина години прибавихме 7 нови вариации и аромати, каквито са Jack Daniel's Tennessee Honey и други.



Как се отнасяте към коктейлите, към добавянето на лед, и към съчетаването на уиски с храна?

За първи път, преди много години, опитах Джак Даниелс с Кока Кола, така че коктейлът за мен е напълно равноправен с чистото питие. Изобщо, много уважавам това, което правят миксолозите. Добавянето на лед, или вода? Разбира се, стига да смятате, че прави питието ви по-добро! Колкото до храната, всяка година, точно по това време, организираме Jack Daniel's Barbecue, в което участват над 80 отбора. За мен лично Gentleman Jack е като бялото вино, върви с по-леки ястия, а Single Barrel - с барбекю.

Какви тенденции очаквате за в бъдеще?

50-те, 60-те и 70-те години на миналия век в Щатите бяха върховите десетилетия за уискито. От 80-те насам настъпи времето на водката и леките бири. Но от 2010 насам започна възход за уискито, включително и особено през коктейлите. Очаквам следващите 20 години да продължи да бъде така, особено ако е вярно, че историята повтаря себе си.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  уиски
2 Коментара
  • Profile preview
    vagabond66
    16, 35, 05 Ноември 2018, 16:35

    Profile preview
    Yomega

    16, 25, 03 Ноември 2018, 16:25
    ДО Yomega

    " ами не знам но на няколко пъти съм гугълвал "най-добри бърбън уискита" и дори в топ 10 на резултатите не съм виждал да се класира ни Джак Д., ни Джим Б.????,,, "



    Джак Даниелс не е "бърбън".
    Води се "тенеси уиски"!
    Заради по-сладникавия вкус много хора го мислят за "бърбън", но не е!
    Иначе дали е от най-добрите е въпрос на [...]

    Read the full comment вкус!

    ! Оценка
        +1
  • Profile preview
    Yomega
    16, 25, 03 Ноември 2018, 16:25

    ами не знам но на няколко пъти съм гугълвал "най-добри бърбън уискита" и дори в топ 10 на резултатите не съм виждал да се класира ни Джак Д., ни Джим Б.????,,,

    ! Оценка
        +2

Най-четени статии // за Септември

Реклама »