С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

"Лидл" и "Билла" с глоби за заблуждаваща реклама

Бакхус
03 Януари 2014, 16:19
Share Tweet Pin it Share

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби търговските вериги "Лидл" и "Билла" заради заблуждаваща реклама - пише в. "Дневник".

Компанията "Лидл България" ще плати 370 859 лв. глоба заради това, че е действала нелоялно спрямо конкурентите си и е подвела потребителите с рекламната кампания под надслов "Най-доброто от България. Най-доброто от Европа." Чрез използването на превъзходната степен се отправя посланието, че показаните продукти и самата компания, която ги предлага, са най-добрите, е изводът на КЗК. Рекламодателят обаче не е предоставил пред антимонополния орган доказателства за това, като например проучвания, сравнителни анализи, тестове, анкети, награди и отличия за продуктите, които да обосноват обективната точност на рекламните твърдения.

Друго основание за санкцията, е че "Лидл" е използвала кръгово изображение с надпис "Произведено в България" без да е производител и член на едноименния съюз.

Санкцията за "Билла България" е в размер на 483 077 лв. заради рекламната й кампания "Гаранция Clever най-ниска цена". Комисията е установила противоречие между посланието и официалните условия, по които кампанията се провежда, които допускат продуктите с тази марка да се продават и на по-висока цена, отколкото на конкуренцията.

Clever е собствената марка на "Билла" и цената на продуктите й са най-ниските в рамките на веригата.
При старта на рекламната кампания миналото лято дружеството се ангажира, че те ще са и най-ниските и сред аналогични по качество и разфасовка продукти в осем национално представени вериги. "Билла" дори обеща, че ще покрива разликата в цената, ако клиент докаже, че в друг магазин тя е по-ниска. При анализа си КЗК е установила обаче, че при наличие на по-ниски цени  на сравними продукти "Билла България" не винаги е намалявала цените на стоките с марката Clever.

Двете дружества са задължени да прекратят нарушението и да го огласят за своя сметка в два национални всекидневника в едноседмичен срок от влизането му в сила. Засегнатите имат възможност да обжалват решенията на антимонополната комисия в съда.

Share Tweet Pin it Share
1 Коментар
  • Profile preview
    КМЕТ В СЯНКА
    10, 06, 02 Март 2014, 10:06

    справедливо

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!

    ! Оценка
        +1

Реклама »