С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Тенденции в бар индустрията през 2022

Петра Димитрова
21 Март 2022, 12:27
Share Tweet Pin it Share

Нововъведенията в бар индустрията днес са свързани единствено и само с гостоприемството, защото "светът е полудял" и всеки един от нас има нужда да бъде обгрижен малко повече и за малко по-дълго време. Разликата между барман, който миксира напитки, и барман, който може да остави следа в историята, е до каква степен прилагаме това изкуство.

Устойчивост

Все повече организации и компании се ангажират с дейности, които са в посока опазване на околната среда. Същото важи и за гостите, като нараства частта на хората, които предпочитат да подкрепят такива бизнеси.
Безалкохолни и нискоалкохолни коктейли

Преди 2 години тези коктейли (чието име всъщност е "моктейли" - от англ. mock - подигравка, но в случая значението е за коктейл без алкохол) съставляваха едва около 1% от общия приход на бар индустрията, която глобално е в размер на 1,4 трилиона долара. Днес те вече са 3%, което е тройно увеличение и съществено покачване в търсенето на варианти в посока на по-балансиран начин на живот.
Нарастване на търсенето на джин и мескал

Прогнозираният ръст за категорията джин през следващите 4 години е около 2 пъти над текущото потребление. Мескалът - напитка дестилирана от агаве, следва стъпките на своята посестрима, текилата. Очаква се повишаване на инвестициите в нови дестилерии и производства, които да задоволят търсенето на напитки на основата на агаве.
По-малко е по-добре

Продължава да нараства търсенето на местни продукти. Потребителите особено ценят факта, че малките и/или органичните производители предлагат по-високо качество, и ги свързват с положителен социално-етичен елемент. Тези по-дребни компании или кооперативи също играят роля в разказването на истории в контекста на продуктовия маркетинг в социалните медии и други канали. Преоткриването на стари и по-рядко срещани продукти се вписва идеално във възхода на местната тенденция.
Готови за консумация и коктейли за вкъщи

Ако пандемията накара бар индустрията да се промени в нещо, то това е, че ѝ даде повод да преосмисли значението на местоположението - барът може да бъде навсякъде, включително и у дома. Коктейлните менюта за вкъщи са в подем. Барманите миксират своите коктейли за продажба и извън търговския обект като още едно допълнение на услугата.
Изнесени барове

Естествена реакция имаше браншът към мерките за социална дистанция и особено при ограниченията за работа на закрито. Включително и в България се оказа, че през някои месеци единствената възможност за много оператори беше да развиват своята дейност на открито и да излязат навън, а понякога - и на светло, през деня. Състезанието Bar Masters 2021 разработи специален модул, който да стимулира барманите да създават коктейли и опаковки, подходящи за консумация на открито.
Ферментация

Комбуча, кефир, пробиотични напитки - на тях попадаме все по-често. Повишената осведоменост относно важността на храненето с качествени и питателни суровини води до бърз растеж на ферментиралите продукти, включително и зад бара. Прогнозите показват, че продажбите на пробиотични напитки ще достигнат над 77 милиарда долара до 2025 г., което е почти двойно повече от приходите, генерирани в световен мащаб през 2018 г.
Повече жени зад бара

Най-влиятелният човек в бар индустрията за 2021 г. е Моника Берг. Тя е собственик на Tayēr + Elementary в Лондон, класиран на 5-о място в годишната класация 50 World Best Bars. Тя оглави класацията Bar World 100 на Drinks International. В следващите години ще наблюдаваме по-голямо присъствие на жени зад бара и постепенното размиване на половото определение на професията.

*Авторът е съсобственик на първия speakeasy бар в България, 5L Speakeasy Bar

Share Tweet Pin it Share

Реклама »