С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Блог

Рибата в МЕТРО: мисия за свежест и доверие

Съдържание от МЕТРО България
04 Септември 2025, 15:05
Share Tweet Pin it Share

"Best Buy Award е признание, което идва директно от хората. За нас това е най-голямата награда - знак, че клиентите разпознават усилията ни да предлагаме прясна, качествена риба на справедлива цена", казва Ивайло Пенев, ръководител сектор "Свежи храни" в МЕТРО България.
Зад отличието стои дългогодишна система, която започва още от момента на улова. "Пътят на рибата е внимателно планиран и строго контролиран. Работим с доверени доставчици от България и чужбина, които спазват високи стандарти за качество и устойчивост. Рибата преминава през охлаждане, сортиране и транспорт, като винаги се спазва температурният режим. Целта е да бъде на щанда възможно най-бързо и в оптимално състояние."

  • Ивайло Пенев, ръководител сектор

    Ивайло Пенев, ръководител сектор "Свежи храни" в МЕТРО България



Скоростта е ключова - до 72 часа от улова. "Това е възможно благодарение на добре изградена логистична мрежа и дългогодишни партньорства. Доставките се планират ежедневно, а транспортът е със специализирани хладилни камиони. Всяка стъпка е дигитализирана и проследима - от заявката до пристигането в магазина."



Асортимент за различни пазари



МЕТРО предлага над 3000 тона риба и морски дарове годишно. "Асортиментът ни е изграден на база анализ на клиентските предпочитания, сезонност и пазарни тенденции. В по-големите градове изборът е по-широк и включва премиум предложения, докато в по-малките магазини доставяме според заявка. Предлагаме както традиционни видове като лаврак и ципура, така и по-екзотични морски дарове."

Стандарти и контрол



"Работим по строги вътрешни протоколи, съобразени с европейските и българските регулации. Рибата се проверява за температура, външен вид, мирис, а при необходимост и лабораторно. Нашите служители преминават редовни обучения, за да разпознават и реагират на всеки признак на отклонение."
Доставчиците на МЕТРО са сертифицирани по IFS и GlobalG.A.P., а всички магазини също поддържат IFS стандарт. "Това гарантира, че хигиената, контролът на качеството и проследимостта са на най-високо ниво."



Устойчивост като стратегия



"Устойчивостта е в основата на нашата политика за снабдяване. Работим със сертифицирани източници - MSC и ASC - и подкрепяме местни производители в аквакултурата. Освен това информираме клиентите чрез етикетиране и образователни кампании, за да ги насърчим към отговорен избор."

В магазините клиентите получават не само риба, но и професионално обслужване. "Предлагаме почистване, филетиране и порциониране на място. Даваме рецепти, съвети за приготвяне и идеи за съчетаване с гарнитури и вина. Целта е клиентът да си тръгне не само с продукт, а и с вдъхновение."

"Живот на едро"



Философията на компанията е да мисли в мащаб. "За нас "живот на едро" означава професионални решения - гъвкави доставки, индивидуално обслужване, персонализирани поръчки. В рибния сектор това се превръща в постоянство в качеството, конкурентни цени и партньорство."

"Очакваме засилен интерес към устойчиви и локални продукти, както и към готовите за консумация решения - обработени скариди, почистени калмари, предварително филетирана риба. Популярността на по-непознати видове расте, особено сред гастрономите. В МЕТРО ще продължим да инвестираме в разширяване на асортимента, подобряване на логистиката и въвеждане на дигитални инструменти за проследимост."

Share Tweet Pin it Share

Реклама »