С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

На кафе с Летисия

Ивайло Харалампиев, Барселона
25 Август 2015, 01:21
Share Tweet Pin it Share

Когато испанката Летисия Рей, master barista в петзвездния хотел Le Meridien в Барселона каже на непознати с какво се занимава, най-често срещаната реакция е откровена изненада. "Но все повече срещам и хора, които вече са чували за тази професия", казва Летисия за Bacchus. Наименованието на професията в оригинал на италиански се използва и на други езици, включително и в английския. Става въпрос за човека в заведението, който приготвя кафето на ниво, достойно за ценители, чийто брой през последните години не престава да расте. Затова основаната в Париж хотелска верига, която разполага с над сто хотела в 50 държави /от 2005г. са част от Starwood Hotels & Resorts/ е решила да наложи присъствието на barista.

  • снимка: Le Meridien



Управата изхожда най-вече от допитване до близо 8000 души от шест държави, според което хората пият повече кафе, когато пътуват. Седемдесет и три процента от запитаните казват, че биха предпочели едно хубаво кафе, дори ако трябва да се отжажат от интернет и телевизия, казва директорката на Le Meridien Barcelona Елиса Барал. С пристигането си, всички гости на хотела получават покана за кафе във фоайето Hub.



То гледа към най-посещаваната улица в града Las Ramblas, а в интериора има големи дивани, книги за дизайн, специализирани списания, игри и декоративни предмети. Намиращият се там Longitude bar предлага кафе, закуска или аперитив. А вече и рецептите с кафе на Летисия, която нарича себе си "нещо като сомелиер за кафе". Тя казва че "подобно на виното, човек може да възпитава вкуса си и да се научи да разпознава и да се наслаждава на различните видове кафе".







Кафето е изцяло предоставено от италианската марка Illy. Качеството на самите зърна, технологията на приготвяне, рецептите и резултатът са част от "културата на кафето", на която залага основаната през 1933 г. в италианския град Триест компания. Според Андреа Или, трето поколение мениджър в създадената от дядо му семейна фирма, обстановката и моментът също са решаващи за цялостното възприемане на кафето. Някои заведения са загубили правото си да сервират бранда, заради неспазване на високото качество. Преди да предприемат крайната мярка, от Illy предлагат обучение, включително и в техния център по качество "Universitа del caffе". Le Meridien възнамеряват да споделят в социалните мрежи създадените съвместно с Illy рецепти.

На нов клиент Летисия препоръчва кафе в зависимост от това дали го обича чисто или с мляко/ пълно- или нискомаслено, соево/, по-сладко или по-горчиво. Тя съветва да се експериментира. Например, капучиното или виенското кафе да се сервират в предварително затоплена чаша, което прави пяната по-хубава. Според нея една от най-често срещаните заблуди е, че колкото по-дълго е кафето, толкова "по-разреден" е кофеинът. "Точно обратното, защото кофеинът се извлича именно с преминаването на водата през кафето. Затова, ако късото еспресо ristretto ви се стори прекалено силно на вкус, добавете му отделно малко гореща вода", казва Летисия. И заради професията си, и заради личната си страст към кафето тя предпочита да се доверява на тази половина от изследванията, според които кафето в разумни количества не вреди на здравето, тъкмо напротив. Тя опитва всички видове кафе, но не крие предпочитанията си към капучиното. Винаги обръща внимание на различните традиции, свързани с кафето, като например сервирането му с чаша вода във Виена. Сред най-любопитните моменти определя турското кафе както само по себе си, както и свързаното с него гледане на кафе. Независимо дали сме сами или в компания, Летисия Рей винаги харесва, когато кафето е повече ритуал, отколкото напитка за събуждане.

www.lemeridien.com

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  бариста, Барселона, кафе, хотел

Най-четени статии // за Август

Реклама »