С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Винени емоджии

Бакхус
21 Август 2018, 15:41
Share Tweet Pin it Share

През май избата-гигант от Сонома Kendall-Jackson задвижи процедура с надеждата, че тя ще поправи една голяма "несправедливост": по света има хиляди сортове бели вина, но ако съдим от емотиконите - нито един. Интернет ни предлага само чаша червено. С други думи, в дигиталния свят няма как да покажете, че пиете шардоне или ризлинг - ще трябва да минете на думи. А във века на изображенията и живот в Инстаграм това е голяма беда, от която страдат и производители, и консуматори на бяло вино.

Затова Kendall-Jackson внесе официална петиция в Unicode Consortium, организацията, която отговаря за емотиконите в мрежата. Кампанията White Wine Emoji върви с хаштаг

#whitewineemoji


Предложението на избата е от 15 страници. В тях Kendall-Jackson настояват, че във времената на пост-истината хората имат нужда от възможно най-прецизна идентификация. "Това няма да промени света, но ще ви спести чашата червено вино, когато всъщност пиете совиньон блан или шардоне." Прилагат и изследване от 2017 г. /Gomberg Fredrikson Report/, в което се посочва, че бялото вино съставлява 47 процента от покупките на вино, срещу 46 процента за червеното, и 7 - за пенливите. А то е представено с цели два емотикона. "Категорично се нуждаем от емотикон за бяло вино, почитателите му са непредставени", се казва в документа.

Но не всички смятат така, и вече се оформи лагерът на несъгласните с идеята: не може да има емотикон за всяка дума, и не можем да обясняваме света в картинки. Не може да има емотикон и за къдравите, и за рижите, и за плешивите, смята Естер Мобли от Сан Франциско Кроникъл. Нещо повече, тя е убедена, че така избата прави реклама на себе си: Kendall-Jackson е синоним на калифорнийското шардоне, тяхното Kendall-Jackson Vintner’s Reserve Chardonnay, според самата изба, е най-продаваното шардоне в Щатите през последните 25 години. Така всъщност каузата им хич не е благородна, а цели да свърже името им с картинката на чаша бяло вино.

"Всеки Том, Дик и Хари искат да си имат своя пикселизиран трофей. Нямаме нужда от емотикон за всяка дума. Затова точно са думите", пише Хедър Шуедел от сп. Slate.

В момента съществуват около 2 700 емотикона. Започва се със 176 през 1999 г. Всяка година Unicode добавя нови и нови, най-често в резултат на лобиране и натиск от всякакви групи. В борда на Unicode Consortium са представители на Google, Facebook, Microsoft и IBM.

През май Unicode пуснаха проект на нови 104 емотикона, които смятат да пуснат през 2019 г. Свързаните с храна и питиета са кубче лед, сок в картон, фалафел и стрида /въпреки че тя вече съществува при водните животни/. Последните прибавени изображения на храна и питиета са от 2016 г. - чаши с шампанско, бутилка шампанско, бирена халба, чаша с уиски.

Ако инициативата на Kendall-Jackson успее, чашата с бяло вино ще бъде пуснат най-рано през пролетта на 2019 г.

Share Tweet Pin it Share
Ключови думи:  бяло вино, вино, емоджи

Реклама »