С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Добрият вкус е от цялото преживяване

Бакхус
04 Януари 2021, 13:08
Share Tweet Pin it Share

  • снимка: Капитал

Ваня Манова
Какви са вашите критерии, за да кажете, че един ресторант е наистина добър ?
- Най-добрият вкус идва не само от храната, а от цялото преживяване.
Важно ми е още от първата стъпка общуването ми с ресторанта да бъде положително, да носи комфорт. Ще дам един малък пример - докато участвах в журито, исках да си направя резервация по телефона в номиниран ресторант. Никой не вдигна, което е нормално, но след това никой не ми върна обаждане, което вече не е нормално. Това ме отказа да отида и не го оценявах.
Менюто има огромно значение.
Държа и на отношението към клиента, което отива отвъд това да ти вземат поръчката, а се стараят да препоръчат, задават въпроси, за да ме насочат.

Нещо, което сериозно се е подобрило и развило в последните години?
- Българите сме много любопитни не само към храната и това позволява на ресторантите да експериментират, да надграждат традициите. В един от тези, които оценявах например, ядох "Том ям", но с шкембе (супата е в менюто на Niko'las 0/360 - победител в Авторска кухня - повече на стр. - бел. ред.).
Друга хубава тенденция е, че вече изключително много се обръща внимание и на хляба. Ядем хубав, собственоръчно направен хляб в ресторантите и това е достойно за уважение.

Какво липсва на кулинарната сцена?
- Това, което все още не е на фокус, е хубавата, полезна храна за деца. Защото детските менюта често се свеждат до пържени картофи, панирани хапки и пръчици, пица и бургери - макар и в добрите ресторанти да са приготвени с хубави продукти, това не е храната, която искаме да научим нашите деца да уважават. Аз не я изключвам, аз позволявам на моите деца и такава храна, но когато ходим на ресторант, за да насладим сетивата си, е странно да се храним с друг вид храна. И когато казвам деца, нямам предвид само малки деца - нека не забравяме тийнейджърите и младежите, които вече сами си избират и купуват храната.
Не мога да не се похваля, че през последната година Masterсard поде каузата за детското хранене. С шеф Силвена Роу и екипа на MasterChef създадохме пред очите на зрителите ново българско детско меню и то вече се предлага в няколко ресторанта.

Но във високия клас ресторанти няма детски менюта, идеята е, ако си с деца, да поръчват от основното?
- Именно - новото детско меню е своеобразно гурме за деца и младежи - избрано, дегустирано и одобрено от деца. Нима те не заслужават свое специално място и самочувствие на масата? Нашият жест има и символичен характер - да накара родители и ресторантьори да обърнат специално внимание на бъдещето ни, да го вдъхновим естетически и да се борим със затлъстяването сред младите. Започнахме и ще продължим инициативата и от гледна точка на това как децата ни се учат да готвят - подкрепяме млади готвачи, стажанти от ТОХ училища и кулинарни курсове за деца.

От опита ви в Masterсard тази година каква е през вашите данни и очи за ресторантьорския бизнес?
- Това, което ресторантьорите направиха много успешно, е да преминат към домашни доставки. Част от ресторантите в класацията се адаптираха още през пролетта и аз лично съм си поръчвала и съм била изключително доволна. Те се развиха, поръчваш онлайн, имаш безконтактна доставка, проявиха отношение и към опаковането на храните.
*
Ваня Манова е мениджър на Masterсard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Определя се като човек, който "експериментирам, но обичам да ходя и там, където ми е харесало, познато ми е, знам, че ще ми бъде хубаво и знам какво да очаквам."

Share Tweet Pin it Share

Реклама »