С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Новини

Ресторантите говорят: Este

Надя Здравкова
12 Юли 2018, 18:32
Share Tweet Pin it Share

Разговор за успехите, предизвикателствата и бъдещето с екипа на ресторант Este, победител в категорията "Най-добро обслужване" на конкурса "Ресторант на годината 2017 Бакхус Acqua Panna & S.Pellegrino"

На пръв поглед, ако си трикратен победител в категорията "Авторска кухня", признанието за най-добро обслужване звучи като утешителна награда. Нищо подобно. Абсолютно единодушното мнение на всеки, който прави или някога се е опитвал да прави заведение в България, е, че няма по-трудно нещо от това да създадеш добър екип, който да следва високите ти стандарти за обслужване на клиенти. Или иначе казано, не достатъчно добрият персонал е способен да провали и най-брилянтното съчетание от кухня, атмосфера, локация и концепция за едно заведение. Шеф Димитър Дамянов отдавна е доказал на какво е способен в кухнята, интериорът и детайлите в Este са били безупречни още от самото начало, така че с отличието "най-добро обслужване" смело можем да кажем, че Este може да има самочувствието на ресторант от световна величина.

Селекцията от продукти е изключително строга и идва от цял свят, гръцки готвач пътува всяка седмица до Гърция, за да прави лично подбора на морска храна, подправките са от собствена градина. Но ако преди 6 години Este бяха новатори в гурме културата, то днес вече конкуренцията е много по-голяма и качеството на продуктите и авторските рецепти са по-скоро норма, отколкото изключение. Това, което продължава да отличава Este, е успехът му в задържането и развиването на постоянен екип от хора, които да дават най-доброто от себе си.

Не достатъчно добрият персонал е способен да провали и най-брилянтното съчетание от кухня, атмосфера, локация и концепция за едно заведение.

"Никой не започва да обслужва клиенти, преди да е преминал през вътрешен изпит, хората ни се обучават непрестанно, но едновременно с това се стараем освен високи изисквания към тях да имаме и добро отношение", споделят управителя на заведението Христо Георгиев и шеф Дамянов. И има доказателства, че успяват - от 34 души в екипа поне 20 са в заведението повече от 3 години, а ядрото на ресторанта е екип, работил заедно повече от 15 години на различни места.

В момента около 60% от клиентите на Este са българи и 40% чужденци, като все повече стават и запитванията им по мейл на гости от чужбина, които искат да си запазят място много по-рано и да получат меню, изготвено специално за тях. "Опитваме се да отговорим на почти всички желания на нашите клиенти, но има и неща, за които се опитваме да ги превъзпитаме", споделя екипът на Este. Едно от тях в началото е било свързано с традиционното за България дълго седене на маса и бавната консумация. "Едно ястие, което е престояло на масата 30 минути, губи вкусовите си качества и красивия си вид. Все още ни се налага понякога да обясняваме на хората, че е не е добра идея храната им да е на масата, а те да са в градината."
Тази статия е от новия брой на списание "Бакхус". Повече информация за него може да намерите тук.

Share Tweet Pin it Share

Реклама »